63,8''/162 cm Stabilt Resestativ i Aluminium, Kompakt Stativ för Kamerafotografering med 360° Kulhuvud och Utlösningsplatta för DSLR Kamera MAX Belastning 10KG B234A1-28(TM2324)

Artikelnummer: KF09.007

• 899
Alla betyg 4.8   651
5
Fotografens bästa vän
Jag hade redan en kamerastativ. En fantastisk AmazonBasics, en stativrock, fast, fast, oförstörbar. Men jävligt tungt. Även om den är avsedd för utomhusbruk, gör dess massa det praktiska taget omöjligt att transportera till fots, speciellt om du har att göra med ett varierat utbud av linser. Och så fann jag mig själv leta efter ett nytt stativ. Vandrade runt på nätet såg jag rekommendationen från K&F Concept TM2324, ett lätt, kompakt och riktigt estetiskt vackert stativ, som aldrig gör ont. Efter att ha lärt mig att de som spenderar mest spenderar minst spenderar, och detta gäller särskilt inom det fotografiska fältet, blev jag inte skrämd av priset, något högre än genomsnittet av produkter som är dedikerade till amatörsegmentet. Och när föremålet kom, ja, uppriktigt sagt, förväntade jag mig inte en sådan kvalitet! Först och främst är stativet ja, kompakt och lätt. Men det är snabbt. Riktigt solid. Jag gjorde några testare, installerade kameran och Tamron 70-300 på den, plus kameraväskan fäst längst ner (finns en krok för att förbättra stativens stabilitet) och - åh! — mekanismen ger inte vika! Och låt oss prata om den här mekanismen då. Vi har ett kulhuvud, mycket användbart för att variera nästan vilken orientering som helst på de tre axlarna, men framför allt - och här blev rotationssystemet begränsat till planet. I huvudsak panoramabildssystemet, komplett med en graderad skala! För dem som undrar vad detta system kan användas till att svara enkelt: känner du till panoramabilderna tagna med telefonen? Tja, deras kvalitet är ofta dålig, eftersom handens mikrorörelser och enhetens inkonstanta rotationshastighet ger dåliga kvalitetseffekter. För att få PERFECT-resultat är det nödvändigt att använda ett stabilisatorsystem - trots allt ger denna stativa exakta rörelser och hjälper - eller en kamera, kanske roterad i porträtt, för att ha en vertikal sida större än den normala ramen för att kompensera för rotationen på horisontalplanet. Tja, med detta stativa uppnås de perfekta resultaten med avväpnande enkelhet, tack vare möjligheten att beräkna synvinkeln för varje enskild lins och sedan rotera, tack vare det graderade systemet, kameran med en korrekt, exakt och linjär rörelse, nästan kirurgisk. Men de goda nyheterna har inte kommit ännu! Först och främst öppnar detta stativ bakåt. Det betyder att när de är stängda, i verkligheten, är benen helt öppna och vända upp och ner. När de roterar finns det en tandad mekanism som blockerar dem och hindrar dem från att öppnas igen. Detta gör det möjligt att ha ett extremt kompakt system. och vikas, med den nedre delen utsatt uppåt. Detta innebär att stativet också kan hängas (!) tack vare kroken jag nämnde ovan, och det finns ännu mindre plats i huset. Dessutom är kolumnen vikbar, vilket innebär att det är möjligt att ansluta kameran mellan staterna, ta bilder från en annan synvinkel, till exempel satinpöl eller asfaltsatin, eller för makrofoton eller till och med för att skjuta föremål från en vy ovanifrån, för perfekt unboxings eller för foton av ritningar/dokument. En bekväm vadderad axelrem ingår också, och huvudet på kamerans fästsystem täcktes av en mjuk påse för att undvika eventuella skador under transporten. Onödigt att prata om de tekniska data och bubblorna i horisonten, kan du hitta den tidigare bekvämt i beskrivningen och den senare, ja, du kan se dem på bilderna. Kort sagt, jag är verkligen nöjd med köpet av detta stativ, lätt men hållbart, bekvämt men extremt estetiskt tilltalande. Kortfattat, Jag har en ny vän för mitt fotografiska arbete, och vilken vän!
Fotografens bästa vän Fotografens bästa vän Fotografens bästa vän Fotografens bästa vän Fotografens bästa vän Fotografens bästa vän
30/06/2023