Garanti & Retur

30 dagars returpolicy och villkor

Om du inte är nöjd med din beställning kan du returnera din vara inom 30 dagar, du kommer att få tillbaka allt du betalat. Vänligen kontakta oss på customer@kentfaith.com för att be om en returadress, du måste betala för returfraktkostnaden .

Skicka några bilder eller korta videor till e-postmeddelandet customer@kentfaith.com om eventuella problem inom 10 dagar efter leverans, vi kommer att hantera problemet på arbetsdagar så fort som möjligt.

Återbetalningar

För alla frågor om vår produkt eller tjänst, vänligen kontakta vår tjänst för hjälp. Om återbetalning eller partiell återbetalning förhandlas, kommer pengarna att återbetalas till originalkontot som PayPal eller Visa Master-kreditkort.

Alla returer måste först godkännas av KENTFAITHs supportteam innan de returneras. Vid ofullständiga garantiförfrågningar förbehåller sig KENTFAITH rätten att vägra ersättning. Om kunden har returnerat paketet utan förhandstillstånd, skickar till fel adress, returnerar en felaktig vara, eller skickar in ett tomt paket, återigen förbehåller sig KENTFAITH rätten att vägra ersättning.

Särskilda anmärkningar:
1. Fraktavgiften för att returnera produkten kommer att betalas av kunden och är ej återbetalningsbar förutom i 7 dagars DOA-situationer.
2. Under returfrakten är kunden ansvarig för alla tullavgifter, tullar eller tariffer under varornas retur till vårt lager.I dessa fall kommer vi att dra av tullavgifterna från ditt godkända återbetalningsbelopp.
3. KENTFAITH kommer som standard att skicka om varan till kunden via Fast Rate Shipping.Om kunden vill använda en snabbare fraktmetod är relevant fraktavgift tillämplig.
4. I händelse av missbruk är alla reparationer, tillbehör och fraktavgifter, åt båda håll, helt och hållet kundens ansvar och på egen bekostnad.

 

Hur man begär garanti
Om ditt föremål har ett problem, vänligen kontakta KENTFAITH kundtjänst via e-post eller messenger eller whatsapp.

Följ noggrant vår garantiprocess för att minimera eventuella förseningar:
1. Beskriv problemet med din vara i detalj: Vad hände? När? Hur? Ange även ditt fullständiga ordernummer.
2. Ange artikelkoden som anges på ytterförpackningen.
3. Skicka ett tydligt foto eller video som visar defekten/defekten, dessa bör tas under god belysning.
 

Saknade vara(r), fel vara(r) eller felaktigt paket skickat
Se till att öppna paketet och kontrollera innehållet noggrant innan du signerar för paketet.
För eventuella problem, följ noggrant vår garantiprocess för att minimera eventuella förseningar:
1. Kontakta vår kundtjänst med ditt ordernummer
2. Skicka oss en tydlig bild av den yttre förpackningen, alla fraktetiketter synliga och (om tillämpligt) den mottagna varan.

Möjliga lösningar:
– Om det saknas en vara skickar vi om den saknade vara/tillbehör gratis inom garantitiden.
- Om vi ​​har skickat fel vara: vi kommer antingen att återbetala dig i sin helhet eller skicka en alternativ vara (om tillämpligt och tillgängligt) KENTFAITH kommer att bestämma om du behöver returnera fel produkt eller inte och kompensera returfraktavgiften när vi tar emot Det.

Returer och kompensationsprocess
Om du har några efterförsäljningsproblem, vänligen kontakta vår kundtjänst direkt så kommer de att erbjuda dig en lösning efter ditt fall.De bekräftar om du behöver returnera varan och till vilken adress du kan returnera den.


Det här följande avsnittet beskriver den handläggningstid som krävs vid mottagande av din returnerade vara.

För byten kommer handläggningstiden för den utbytta varan att vara mellan 3-6 arbetsdagar, vid mottagande av din vara tillbaka, och beroende på lagertillgänglighet.

För återbetalningar kommer bearbetningstiden för oss att fortsätta med återbetalningen vara mellan 3-6 arbetsdagar efter mottagandet av din returnerade vara. Efter detta beror återbetalningstiden på betalningsmetoden. Se nedan för mer information:
-PayPal-återbetalningar kan ta upp till 48 timmar att behandla och visas på ditt konto.
-Kreditkortsåterbetalningar tar mellan 7-14 arbetsdagar innan de visas på ditt konto. Denna fördröjning beror helt på ditt kreditkortsföretag och eventuella mellanhänder.

KENTFAITH förbehåller sig rätten att göra ändringar och/eller förbättringar av denna policy. Eventuella ändringar kommer att uppdateras i den relevanta delen av vårt hjälpcenter.

Vanliga frågor om garanti:

1. Vad täcks inte av garantin?
● Köp från obehöriga återförsäljare

● Felaktiga enheter

● Förlorade eller stulna produkter

● Köp för mer än 12 månader sedan (om inget annat anges)

● Icke-kvalitetsrelaterade frågor (efter 30 dagars köp)

● Gratis produkter

2. När börjar garantin?
Det börjar dagen du beställer.

3. Hur gör jag anspråk på garantin?
Innan du lämnar in en garantikrav, se till de specifika vanliga frågorna för din produkt och försök alla felsökningsförslag.

Om du anser att varan är defekt och under garanti, skicka en retur- eller utbytesbegäran på produktsupport, eller kontakta oss på matthew@kentfaith.com

4. Vad är ett giltigt bevis på köp?
● Ett ordernummer för ett köp som görs via K&F Concept. 

● Ett daterat försäljningskvitto från en auktoriserad K&F Concept Reseller som visar en beskrivning av produkten tillsammans med dess pris. 

5. Vad händer om jag inte har något köpbevis?
● Om du gjorde ditt köp via K&F Concept kan vi kanske hitta din beställning med din e-postadress, namn eller leveransadress.

● Om du har gjort ditt köp via en auktoriserad K&F Concept Reseller kan du kontakta återförsäljaren för att se om de kan ge en kopia av ditt kvitto.

●Om produkten var en gåva, kan du be givaren ge dig en kopia av kvittot eller kräva garanti för dina räkning.

6. Kommer garantin att förnyas om min produkt byts ut?
Garantin fortsätter från dagen för ditt ursprungliga köp. Det kommer inte att förnyas efter att en ersättning har tillhandahållits.