77mm Filter ND2 - ND32 Variabelt (1-5 stop), Magnetisk Adapterring, NANO-X Serier

Artikelnummer: KF01.1853

• 815
Alla betyg 5   42
5
Nice variable ND filter with quick magnetic attachment
Detta är ett bra justerbart neutralt densitetsfilter utan problem kan jag se. Den använder K&F:s speciella beläggningar för att stöta bort damm, vatten och fingeravtryck. Detta filter har ett magnetiskt fästsystem, det finns en magnetisk ring (utan glas i) som du skruvar på din lins. När du sedan vill använda ND-filtret sätter du bara på det och drar av det magnetiskt, vilket gör det enkelt att byta. Systemet verkar fungera bra, men det är det enda av deras filter jag har som har det. Genom att vrida på filtret kan du gå från ND2 till ND32, eller 1-5 stopp. Många undrar vad den här typen av filter är till för, i princip låter det dig få lite olika effekter när du fotograferar i direkt solljus. Till exempel kan du öppna objektivets F-stopp hela vägen för att få en kort skärpedjupeffekt, använd sedan ND-filtret för att göra bilden mörkare igen så att den exponeras rätt. En annan vanlig användning är så att du kan fotografera med längre slutartider i starkt ljus. Detta gör att du kan få den effekten där rörligt vatten har en mjuk rörelseoskärpa genom att ställa in en längre slutartid och justera exponeringen med filtret. Det är också mycket praktiskt för att spela in video i starkt ljus. Om du använder ett högt F-stopp och en slutartid för detta kan du få en video som inte har någon rörelseoskärpa och som verkar stamma när kameran panorerar. ND-filtret kan låta dig fotografera med längre exponeringar vilket ger rörelseoskärpa och ett jämnare mer filmiskt utseende vid panorering. Så totalt sett ett mycket användbart filter att ha om du gör videor eller foton utomhus i starkt solljus. En annan vanlig användning är så att du kan fotografera med längre slutartider i starkt ljus. Detta gör att du kan få den effekten där rörligt vatten har en mjuk rörelseoskärpa genom att ställa in en längre slutartid och justera exponeringen med filtret. Det är också mycket praktiskt för att spela in video i starkt ljus. Om du använder ett högt F-stopp och en slutartid för detta kan du få en video som inte har någon rörelseoskärpa och som verkar stamma när kameran panorerar. ND-filtret kan låta dig fotografera med längre exponeringar vilket ger rörelseoskärpa och ett jämnare mer filmiskt utseende vid panorering. Så totalt sett ett mycket användbart filter att ha om du gör videor eller foton utomhus i starkt solljus. En annan vanlig användning är så att du kan fotografera med längre slutartider i starkt ljus. Detta gör att du kan få den effekten där rörligt vatten har en mjuk rörelseoskärpa genom att ställa in en längre slutartid och justera exponeringen med filtret. Det är också mycket praktiskt för att spela in video i starkt ljus. Om du använder ett högt F-stopp och en slutartid för detta kan du få en video som inte har någon rörelseoskärpa och som verkar stamma när kameran panorerar. ND-filtret kan låta dig fotografera med längre exponeringar vilket ger rörelseoskärpa och ett jämnare mer filmiskt utseende vid panorering. Så totalt sett ett mycket användbart filter att ha om du gör videor eller foton utomhus i starkt solljus. Det är också mycket praktiskt för att spela in video i starkt ljus. Om du använder ett högt F-stopp och en slutartid för detta kan du få en video som inte har någon rörelseoskärpa och som verkar stamma när kameran panorerar. ND-filtret kan låta dig fotografera med längre exponeringar vilket ger rörelseoskärpa och ett jämnare mer filmiskt utseende vid panorering. Så totalt sett ett mycket användbart filter att ha om du gör videor eller foton utomhus i starkt solljus. Det är också mycket praktiskt för att spela in video i starkt ljus. Om du använder ett högt F-stopp och en slutartid för detta kan du få en video som inte har någon rörelseoskärpa och som verkar stamma när kameran panorerar. ND-filtret kan låta dig fotografera med längre exponeringar vilket ger rörelseoskärpa och ett jämnare mer filmiskt utseende vid panorering. Så totalt sett ett mycket användbart filter att ha om du gör videor eller foton utomhus i starkt solljus.
15/03/2023