4K Tracking Camera Dual Lens Starlight Night Vision 48MP WiFi Bluetooth Game Camera, 120° Detection Angle 0.3 Seconds Trigger Time, IP66 Waterproof Hunting Cam for Wildlife Monitoring

Artikelnummer: KF35.136

• 1299
Alla betyg 4.9   15
5
Very good camera with small animal problems
Jag har nu min andra kamera här, som jag älskar att testa och har tillräckligt med möjligheter här med mig för att göra just det, med nattliga besökare som alltid tittar förbi komposten för att se om det inte är något gott i den igen, och folk gillar för att se vad de kommer att besöka. Kameran kommer med standard, spänne, batterier, en manual, USB-kabel, SD-kort och stativfäste. Egentligen allt du behöver. Vi börjar med manualen som äntligen är välstrukturerad och inte är skriven på helt bruten tyska. Instruktionerna i den är också välgjorda och pekar ut vad du kan se och ställa in på kameran och ger även några exempel på hur man förstår dem. Själva kameran är gedigen gjord. Vi har två fasta klämmor som håller ihop det hela, tätade med en gummiring runt huset så att inget vatten kommer in. Den innehåller då batterifacket under ett lock och den manuella styrningen som du behöver i början. Eftersom manualen är riktigt välgjord här kan jag också förstå menynavigeringen i kameran, och det är verkligen mycket enklare än med andra, någon har tänkt på det här. Det är intressant att alla dessa inställningar också kan göras via mobiltelefon. Det finns en QR-kod i manualen för en app som du själv kan installera, med vilken du när inställningen är aktiverad kan ställa in kameran via WiFi. Det finns även en lokal accesspunkt som du kan ansluta till och som du sedan kan se bilden med och även göra inställningar med. Detta hjälper verkligen när du tar bilder, eftersom du inte behöver gissa om kameran är rätt placerad eller inte. Kamerans batteriförbrukning är inte dålig, den är verkligen begränsad. Min andra tar slut på 8 batterier på 24 timmar, det är dåligt. Jag kunde fortfarande fortsätta här efter 4 dagar. Detta är en enorm förbättring jämfört med andra kameror och sparar mycket arbete och batterislöseri. Självklart kan du även köra det hela med batterier och på så sätt få ännu mindre batterispill. Kamerabilden är bra! Du kan enkelt se vilken typ av djur och framför allt vilka markörer dessa djur har, som kan användas för att hitta återkommande gäster. Det är tillräckligt bra och behöver inte ha något längre, 1080p på natten är utmärkt. Utbudet av IR-lysdioderna här är också tillräckligt brett så att man verkligen kan se mycket, det ligger mycket kraft bakom måste jag säga. Det enda där kameran har försvagats, vilket är lite synd, är rörelsedetekteringen. Små djur som tillbringar mindre tid framför kameran kommer inte att trigga kameran eller så är kameran för långsam att släppa. Inget problem med stora djur, men det är en sån där saker med mindre, jag märkte i alla fall att det inte alltid fungerar med små djur. Den ska vara minst mård i storlek. Fortfarande en riktigt bra djurlivskamera, och den får 5 stjärnor med sig. Väldigt lätt att använda, tydliga bilder och filmer även på natten, batteriförbrukningen är superreglerad här, och Wifi AP är en riktigt stor hjälp. Någon har verkligen tänkt på det och implementerat mycket QoL, jag tycker det är jättebra. Den ska vara minst mård i storlek. Fortfarande en riktigt bra djurlivskamera, och den får 5 stjärnor med sig. Väldigt lätt att använda, tydliga bilder och filmer även på natten, batteriförbrukningen är superreglerad här, och Wifi AP är en riktigt stor hjälp. Någon har verkligen tänkt på det och implementerat mycket QoL, jag tycker det är jättebra. Den ska vara minst mård i storlek. Fortfarande en riktigt bra djurlivskamera, och den får 5 stjärnor med sig. Väldigt lätt att använda, tydliga bilder och filmer även på natten, batteriförbrukningen är superreglerad här, och Wifi AP är en riktigt stor hjälp. Någon har verkligen tänkt på det och implementerat mycket QoL, jag tycker det är jättebra.
12/03/2023