4K Tracking Camera Dual Lens Starlight Night Vision 48MP WiFi Bluetooth Game Camera, 120° Detection Angle 0.3 Seconds Trigger Time, IP66 Waterproof Hunting Cam for Wildlife Monitoring

Artikelnummer: KF35.136

• 1299
Alla betyg 4.9   15
5
Excellent Trail Cam - MUCH better than my prior one!
Denna kf-koncept Trailcam är faktiskt vår andra modell. Den första lämnade jag utanför 24x7 för att fånga vilda djur som gick genom vår trädgård. Många av våra grannar har plockat upp bobcats, coyotes, rävar och andra nattens djur. Vi hade mest ett vildsvinsproblem, och det är i stort sett allt vår gamla kamera någonsin fångat, med undantag för enstaka kaniner och en bältdjur en gång. Jag kunde hålla den uppe hela tiden eftersom jag hade en solpanel som höll den igång under dagen, så batterierna behövde bara komma online på natten. Till slut dukade den dock under för det hårda Florida-vädret och blev helt obrukbar. Vi var utan trailcam ett tag, eftersom det slutade med att vi installerade ett staket för att hålla vildsvinen borta, så jag tänkte att det inte skulle vara så mycket att fånga när det gäller vilda djur i alla fall. Men när jag såg det här kf-konceptet på kf-konceptet såg det ut som en riktigt bra kamera, så jag bestämde mig för att ta steget in i vilda djurmätningar (eller försökte mäta) igen för att se vilka besökare vi får på natten. En av funktionerna som drog mig till den här modellen var designen med två linser och två kameror. En av kamerorna är optimerad för dagtid och den andra för natttjänst. Särskilt nattkameran fungerar extremt bra! Vår gamla kamera IR belyste inte området särskilt bra, så bilderna vi fick var ganska mörka och dålig kvalitet. Men den här ger MYCKET bättre bilder på natten. Den första natten ställde jag upp den inne i mitt hus för att se vilken typ av aktivitet den skulle ta upp från våra katter. Jag inkluderade ett av bilderna från den kvällen för att visa bildernas klarhet. Några nätter senare ställde jag upp den på ett träd utanför. Även om inga djur kom för att ringa den natten var det lite blåsigt så det utlöste lite skräp som blåste genom dess synfält. Även att vara utanför IR-ljuskällan lyste MYCKET längre än vår gamla kamera, och den kunde också fånga upp en hel del omgivande ljus vilket var förvånande eftersom den gamla aldrig riktigt gjorde det - allt utöver IR-belysningen var bara svart. Nattkameran klarar av upp till 1080P HD-upplösning, men dagtid går man upp till 4K. 4K är väldigt smidigt och tydligt, vilket är ett stort steg framåt från vår gamla kamera. Även om den var 4K, var den nästan oanvändbar eftersom den tappade massor av bildrutor från videorna, vilket i huvudsak tvingade mig att använda 1080P-upplösningen ändå. Den sista stora förbättringen jämfört med vår gamla kamera som jag ska nämna är nedladdningstiden för foton och videor. Den gamla tog två minuter eller mer att ladda ner en enda 1080P-video från kameran till min mobiltelefon (med gratisappen), medan kf-konceptet gör samma jobb på bara några sekunder. Detta är ett stort steg i användbarhet! Det finns andra förbättringar också, men det räcker med att säga att den nya kameran är bättre än den gamla på nästan alla sätt! Jag nämnde några funktioner hos denna trailcam, som dubbla kamerainställningar, wifi och den mycket bra nattbelysningen. Utöver dessa innehåller funktionsuppsättningen 3 rörelsesensorer för att täcka ett brett område, en mycket flexibel möjlighet att konfigurera kamerorna för att ta foton, videor eller båda, samt varaktigheten av videon att fotografera och antalet foton den kommer att fånga när rörelsesensorerna utlöses. Det finns också ett time-lapse-läge som spelar in videor som består av individuella bildrutor med ett användarvalbart intervall isär. Detta ger dig riktigt coola bilder av soluppgångar, solnedgångar, molnen som susar över huvudet, etc. I lådan medföljer ett 32GB minneskort för lagring av foton och videor, en slitstark vävd nylonrem för att montera kameran på ett träd eller staketstolpe, och även 4AA alkaliska batterier för att driva enheten. Observera att kameran accepterar antingen 4 eller 8 batterier. 4 är minimum, men att använda 8 ger en mycket längre körtid för kameran. Jag personligen använder bara 4, eftersom jag har solpanelen som jag var mycket glad över att höra att den är 100% kompatibel med denna nya kamera: samma spänning, samma storlek kontakt, samma polaritet på ingångsjacket som den gamla. Det här är definitivt en femstjärnig plusprodukt. Högt rekommenderad!
Excellent Trail Cam - MUCH better than my prior one! Excellent Trail Cam - MUCH better than my prior one! Excellent Trail Cam - MUCH better than my prior one!
11/03/2023