Endoscope Dual Lens Inspection Camera 1080P HD Borescope, 5,5 mm Snake Camera Endoscopic med metallkabel & 4.3' IPS hårdskärm, 8 LED-lampor VVS-kamera 32G

Artikelnummer: GW45.0001

• 1355
Alla betyg 4.9   46
5
Versatile endoscope camera
K&F Concept är en endoskopkamera med två linser. Den levereras med ett robust hårdfodral. Utöver själva endoskopkameran, bestående av en kontrollpanel ungefär lika stor som en mobiltelefon (med 5" skärm) och ett monterat endoskoprör, finns en laddkabel (USB 3), ett monteringsbart stöd för kontrollpanelen , en magnetfäste och en krokfäste för kameran, samt korta instruktioner i olika versioner Språk Ett no-name 32GB-kort är redan isatt i kontrollpanelen och ger gott om plats för inspelningar (mer om det senare). A laddare ingår inte men valfri mobiltelefonladdare med USB-port går att använda utan problem Batteriet på 2600mAh var hos mig fulladdat så att man kunde börja testa direkt.Sedan en lägenhet renoveras i anhörigkretsen , det fanns olika möjligheter till besiktning och registrering. Bekantskapen med driften fungerar nästan utan bruksanvisning. Den övre grå vippknappen används för den styrda belysningen och foto/videoinspelningen utförs.I mitten av kontrollpanelen Lägesknappen (foto/video/uppspelning), inställningsknappen för kamerafunktionerna (upplösning, datum, slutarljud, språk, formatering etc.), är de två rullningsknapparna för menyinställningarna och enter-knappen placerade i en cirkel i mitten. I det nedre området finns den gulgröna vippan med strömbrytaren och knappen för bakljusanordningen (byte av ficklampa för mörka miljöer). För våta miljöer är kameraslangen väl avskärmad mot fukt, 5 meters slanglängd är också tillräcklig för expeditioner till avlägsna områden med rör, schakt, etc. Belysningen av den främre kameran med de 6 lysdioderna (dimbar) är bra, belysningen på de två sidokamerorna består av endast en lysdiod, men detta räcker lätt för nära avstånd! När man växlar mellan de tre linssystemen ändras även belysningen. Efter att du har nysta upp det något stela endoskopröret kan du sätta igång direkt. Jag hade ställt in den högsta upplösningen (HD 1920x1080). Jag tog bilder på en kabelkorg i ett tak, ett smalt rör, änden på en gammal vattenanslutning och en gammal skorsten. Inspelningarna är ibland tagna med den centrala främre kameran, ibland med en av de två sidokameralinserna. Alla inspelningar såg felfria och perfekta ut på skärmen på kontrollpanelen. Följaktligen blev jag besviken på datorn med en stor skärm. Beroende på inspelningen är bilderna bara 50-110 KB stora, så kvaliteten på skärmen (trots Full HD) är inte direkt toppen. Ljudet spelas även in under videoinspelning, den maximala videoupplösningen är 1280x720 (HD ready) Enligt produktsidan är frontkameran designad för ett avstånd på ca. 3-10cm, sidokamerorna för ett avstånd av ca. 1,5-3cm bortom det blir det snabbt flummigt. I trånga kanaler, kabelkanaler etc räcker detta för att göra en snabb inspektion och visuell kontroll, men även här måste man ta hänsyn till det exakta avståndet eftersom kamerasystemen verkar ha fasta linssystem och därför är inställda till ett exakt avstånd. I slutet av det gamla vattenröret ser man mycket väl hur snabbt bilden kan bli suddig. Den något stela slangen gör det extremt svårt att justera till rätt avstånd i vissa trånga situationer. På större avstånd, som kabelkorgen eller skorstensschaktet, överskrids kamerasystemets prestanda, här måste man verkligen undersöka hela längden bit för bit med endoskopröret för inspektionen. Att hantera endoskopsystemet är inte lätt. Å ena sidan måste den stela endoskopslangen föras till rätt plats, å andra sidan måste manöverpanelen hållas och manövreras. Detta är extremt svårt utan en andra person. Även om det finns en liten tråd på baksidan kan den bara användas för att fästa ett litet fäste som fungerar som stöd. Gängan är för liten för att fästa kontrollpanelen på till exempel ett stativ. Tillbehören i form av en krok och en magnetisk hållare är intressanta för att fiska upp en borttappad nyckel i en ränna eller en skruv i ett avlopp. Kameran stödjer då sökningen. Slutsats: I grund och botten tycker jag att endoskopkameran är bra, utförandet, tillbehören och även kontrollpanelen och dess funktion gör ett mycket högkvalitativt intryck och motiverar definitivt det nuvarande priset på nästan €129. Alla inom den privata eller kommersiella sektorn som ofta får i uppdrag att utföra inspektioner i trånga områden är väl betjänta av systemet. Kamerasystemets upplösning är ganska tillräcklig för en snabb inspektion eller en sökning i den privata sektorn. Men om du vill dokumentera skador med exempelvis bilder eller arbeta i den kommersiella sektorn, vill du definitivt ha en högre kameraupplösning och ytterligare inspelningsavstånd på linssystemet. Trots allt det ger jag den fortfarande hela 5 stjärnor tillbehören och även kontrollpanelen och dess funktion gör ett mycket högkvalitativt intryck och motiverar definitivt det nuvarande priset på nästan €129. Alla inom den privata eller kommersiella sektorn som ofta får i uppdrag att utföra inspektioner i trånga områden är väl betjänta av systemet. Kamerasystemets upplösning är ganska tillräcklig för en snabb inspektion eller en sökning i den privata sektorn. Men om du vill dokumentera skador med exempelvis bilder eller arbeta i den kommersiella sektorn, vill du definitivt ha en högre kameraupplösning och ytterligare inspelningsavstånd på linssystemet. Trots allt det ger jag den fortfarande hela 5 stjärnor tillbehören och även kontrollpanelen och dess funktion gör ett mycket högkvalitativt intryck och motiverar definitivt det nuvarande priset på nästan €129. Alla inom den privata eller kommersiella sektorn som ofta får i uppdrag att utföra inspektioner i trånga områden är väl betjänta av systemet. Kamerasystemets upplösning är ganska tillräcklig för en snabb inspektion eller en sökning i den privata sektorn. Men om du vill dokumentera skador med exempelvis bilder eller arbeta i den kommersiella sektorn, vill du definitivt ha en högre kameraupplösning och ett ytterligare inspelningsavstånd på linssystemet. Trots allt det ger jag den fortfarande hela 5 stjärnor Alla inom den privata eller kommersiella sektorn som ofta får i uppdrag att utföra inspektioner i trånga områden är väl betjänta av systemet. Kamerasystemets upplösning är ganska tillräcklig för en snabb inspektion eller en sökning i den privata sektorn. Men om du vill dokumentera skador med exempelvis bilder eller arbeta i den kommersiella sektorn, vill du definitivt ha en högre kameraupplösning och ett ytterligare inspelningsavstånd på linssystemet. Trots allt det ger jag den fortfarande hela 5 stjärnor Alla inom den privata eller kommersiella sektorn som ofta får i uppdrag att utföra inspektioner i trånga områden är väl betjänta av systemet. Kamerasystemets upplösning är ganska tillräcklig för en snabb inspektion eller en sökning i den privata sektorn. Men om du vill dokumentera skador med exempelvis bilder eller arbeta i den kommersiella sektorn, vill du definitivt ha en högre kameraupplösning och ytterligare inspelningsavstånd på linssystemet. Trots allt det ger jag den fortfarande hela 5 stjärnor du kommer definitivt att vilja ha en högre kameraupplösning och ett ytterligare inspelningsavstånd för linssystemet. Trots allt det ger jag den fortfarande hela 5 stjärnor du kommer definitivt att vilja ha en högre kameraupplösning och ett ytterligare inspelningsavstånd för linssystemet. Trots allt det ger jag den fortfarande hela 5 stjärnor
Versatile endoscope camera Versatile endoscope camera Versatile endoscope camera Versatile endoscope camera Versatile endoscope camera Versatile endoscope camera
29/01/2023