Endoscope Dual Lens Inspection Camera 1080P HD Borescope, 5,5 mm Snake Camera Endoscopic med metallkabel & 4.3' IPS hårdskärm, 8 LED-lampor VVS-kamera 32G

Artikelnummer: GW45.0001

• 1355
Alla betyg 4.9   46
5
works well and reliably
Kamerasetet kommer med bruksanvisningar på tyska, vilket definitivt kommer att hjälpa användaren, även om enheten i grunden är väldigt enkel och intuitiv att använda. De enskilda knapparna på styrenheten fungerar perfekt och behagligt. Med en batteritid på runt fyra timmar kan du undersöka ett problem ganska ingående. De tre linserna i spetsen av guidetråden ger en knivskarp bild på enhetens egen skärm; åtminstone för föremål på ett avstånd av ca 2 cm till ca 10 cm. Kameran är i detta avseende främst avsedd för undersökningar av smala korridorer och inte till exempel av avloppsledningar i marken, eftersom kameran skulle behöva fånga och visa ett större synfält för dessa fall. Setet är dock inte designat för det senare. Och den visar området som enheten är tänkt att fånga och undersöka perfekt. Den dimbara och bra belysningen av mittlinsen är också till stor hjälp och stödjer även en ren display. Med tilläggsbelysningen på skärmens hölje kan du även arbeta bra i mörka miljöer, det vill säga att du kan hitta ingången till ett rör som endoskopets slang ska föras in i utan extra verktyg. Själva slangen är ganska stel, vilket förmodligen är nödvändigt för att överhuvudtaget flytta den framåt. Men framgångsrik hantering här kräver lite tålamod och övning; men då kommer man bra överens med kameran. När du hanterar endoskopröret är det till stor hjälp om en andra person håller i skärmen eller du klämmer fast den (försiktigt) på något sätt, annars vinglar den runt och du inte kan observera någonting på den. Med en längd på 5 meter, kameraslangen möjliggör säkert de flesta hushållsundersökningar utan att nå dina gränser så snabbt. En krok (medföljer) eller en magnet (finns även) kan fästas på spetsen av sonden, med vilken du även kan använda kameran för att fiska upp föremål ur rör eller liknande. Dessutom är kameran, inklusive slangen, faktiskt vattentät. Allt runt bra och förtjänar definitivt 5 stjärnor!
21/01/2023