Endoscope Dual Lens Inspection Camera 1080P HD Borescope, 5,5 mm Snake Camera Endoscopic med metallkabel & 4.3' IPS hårdskärm, 8 LED-lampor VVS-kamera 32G

Artikelnummer: GW45.0001

• 1355
Alla betyg 4.9   46
5
Flexible endoscope with a somewhat rigid camera tube
Endoskopet levereras i ett robust fodral. En USB-A till USB-C-kabel medföljer för laddning, ett extra stativ, en insexnyckel för att lossa kamerans slangkoppling och en reservskruv för slangkopplingen. Det finns också två verktyg som kan skjutas över kamerahuvudet, ett med en kratta och ett med ett magnethuvud, för att hämta bort förlorade delar. Det finns ett 32 GB micro SD-kort i enheten. En tyskspråkig manual medföljer. Bearbetningskvaliteten är mycket bra. Alla applikationer fungerar bra. Växling mellan de tre objektiven görs på kamerakontakten, alla andra funktioner är anslutna till displayhuset. Den långa slangen är ganska styv, så att man oftast behöver båda händerna för att styra den. Jag förstår att denna styvhet är nödvändig för att kunna styra slangen över långa avstånd, men utan att skärmdelen kan fixeras någonstans, det är väldigt svårt att hantera. Bildupplösningen på 1920x1080 är ok, jag tyckte det var lite svårt att fokusera i smala avloppsrör. Ett avstånd på minst 3 cm krävs för den främre kameran och ca. 2 cm för sidokamerorna. Trots de små hanteringsproblemen gillar jag verkligen endoskopet. Med lite träning och eventuellt en annan person att hålla i displayen är det väldigt användbart.
Flexible endoscope with a somewhat rigid camera tube Flexible endoscope with a somewhat rigid camera tube Flexible endoscope with a somewhat rigid camera tube
04/02/2023