Feiyu Pocket 2-Light Handheld 3-Axis Gimbal Stabilized 4K Video Action Camera, 130° Betraktningsvinkel, Magnetisk AL. Boby-högtalare i legering med mikrofon, 4xZoom, 12 MP foto, 512G kortplats, skönhetseffekt, för YouTube TikTok Vlog

Artikelnummer: GW46.0013

• 4239
Alla betyg 4.7   28
5
Good Entry Level Gimbal Camera
Feiyu Pocket 4K-kamera är en bra gimbalkamera på ingångsnivå. Den är lätt och mycket kompakt. Den har bara tre knappar, inklusive på/av-knappen. Var och en av dessa knappar styr ett antal funktioner, vilket kan vara lite förvirrande när du börjar använda kameran. Den lilla pekskärmen används för att justera inställningar. Att svepa skärmen i olika riktningar ger tillgång till olika menyer och undermenyer. Viss övning kommer att krävas för att kunna manipulera kameran smidigt medan du filmar. Kameran kan också kopplas till en smart telefon med hjälp av en app som är lätt att ladda ner. Detta gör att användaren kan styra kameran och visa bilder på distans. Appen ger också tillgång till firmwareuppdateringar och några korta handledningar. Feiyu är en stor leverantör av kardansystem för konventionella kameror och har använt sin kunskap för att producera vad som i huvudsak är en extremt stabil handhållen "steadycam". Kardanhandlingen är mycket smidig och eliminerar ryckigheten som upplevs när man använder konventionella kameror eller mobiltelefoner för att fånga actionscener. Kameran har också ett urval av följningslägen, som kan justeras för känslighet. I videoläge kan kameran användas i ett antal upplösningar upp till 4K och har slow motion och time lapse-inställningar. I kameraläge kan den ställas in för enkelbild, time lapse och panoramafotografering. Inom menyerna och undermenyerna finns möjligheten att justera olika kameraparametrar för att få optimala resultat. Till exempel, även om det inte finns något dedikerat nattfotograferingsläge, ISO och slutarhastigheten kan justeras i "Professionellt läge" för att kompensera för svagt ljus. Användaren kommer att behöva experimentera för att få bästa resultat under olika förhållanden. Kameran kan enkelt återställas till standardinställningarna med en enda åtgärd. Kameran levereras med en skyddande väska, valfri handledsrem och laddningskabel. Den har även standard stativbussning i basen. Feiyu marknadsför också ett antal prisvärda tillbehör som kan fästas med den här funktionen, inklusive klämmor och "selfie-pinnar", som ökar kamerans mångsidighet. Ett tillbehör som jag skulle rekommendera är deras "Portable Foldable Time-Lapse photography Bracket mini gimbal tripod" Detta är i princip tre små fötter som fälls ut för att ge en stabil bas för kameran, vilket är viktigt när du använder inställningarna för timelapse och panorama. När de inte används kan de fällas in och förlänga längden på kamerahuset med drygt 3" (80 mm). De med större händer kommer att upptäcka att det ger dem bättre grepp och bättre tillgång till kamerans kontroller. Det bör noteras att kameran inte har någon zoomfunktion, så den är mer lämpad att stänga vid fotografering. Det finns ingen möjlighet för en extern mikrofon. Även om den interna mikrofonen är tillräcklig, var medveten om att den tar upp brus från själva kameran . Det finns inte heller något inbyggt minne och användaren kommer att behöva tillhandahålla ett höghastighets micro SD-kort. Feiyu rekommenderar ett micro SD-kort med en hastighet på U3 eller högre med en maximal kapacitet på 512 GB. Även om billigare märken finns tillgängliga, SD-kort som uppfyller denna specifikation från de mer etablerade tillverkarna kan kosta över £100. Som allt annat får du vad du betalar för! Potentiella köpare bör ta hänsyn till denna extra kostnad när de överväger denna produkt. Kameran kommer med minimala instruktioner, men en mer omfattande manual kan laddas ner från Feiyu. Handledningar och andra användbara videor finns också tillgängliga online. Marknadsförs främst för vloggern, Feiyu Pocket 4K kan också finna fördel bland nuvarande "actionkamera"-användare. Som nämnts ovan kommer det att krävas övning för att bli flytande i användningen av kamerans funktioner, men användaren kommer att belönas av de resulterande bilderna. Priset kan verka oöverkomligt, men det är fortfarande billigare än vissa andra jämförbara kameror. Potentiella köpare bör ta hänsyn till denna extra kostnad när de överväger denna produkt. Kameran kommer med minimala instruktioner, men en mer omfattande manual kan laddas ner från Feiyu. Handledningar och andra användbara videor finns också tillgängliga online. Marknadsförs främst för vloggern, Feiyu Pocket 4K kan också finna fördel bland nuvarande "actionkamera"-användare. Som nämnts ovan kommer det att krävas övning för att bli flytande i användningen av kamerans funktioner, men användaren kommer att belönas av de resulterande bilderna. Priset kan verka oöverkomligt, men det är fortfarande billigare än vissa andra jämförbara kameror. Potentiella köpare bör ta hänsyn till denna extra kostnad när de överväger denna produkt. Kameran kommer med minimala instruktioner, men en mer omfattande manual kan laddas ner från Feiyu. Handledningar och andra användbara videor finns också tillgängliga online. Marknadsförs främst för vloggern, Feiyu Pocket 4K kan också finna fördel bland nuvarande "actionkamera"-användare. Som nämnts ovan kommer det att krävas övning för att bli flytande i användningen av kamerans funktioner, men användaren kommer att belönas av de resulterande bilderna. Priset kan verka oöverkomligt, men det är fortfarande billigare än vissa andra jämförbara kameror. Handledningar och andra användbara videor finns också tillgängliga online. Marknadsförs främst för vloggern, Feiyu Pocket 4K kan också finna fördel bland nuvarande "actionkamera"-användare. Som nämnts ovan kommer det att krävas övning för att bli flytande i användningen av kamerans funktioner, men användaren kommer att belönas av de resulterande bilderna. Priset kan verka oöverkomligt, men det är fortfarande billigare än vissa andra jämförbara kameror. Handledningar och andra användbara videor finns också tillgängliga online. Marknadsförs främst för vloggern, Feiyu Pocket 4K kan också finna fördel bland nuvarande "actionkamera"-användare. Som nämnts ovan kommer det att krävas övning för att bli flytande i användningen av kamerans funktioner, men användaren kommer att belönas av de resulterande bilderna. Priset kan verka oöverkomligt, men det är fortfarande billigare än vissa andra jämförbara kameror.
14/07/2022