XV37 77 mm Fader ND2-ND32 (1-5 stopp) Variabelt ND-objektivfilter Neutralt densitetsfilter för kameraobjektiv NO X Spot, Nanotec, Ultra-Slim, Vädertät

Artikelnummer: KF01.1063

• 542
Alla betyg 4.9   190
5
Use this
Det är ett måste i din kameraväska och för en bråkdel av kostnaden för andra märken av variabla ND-filter. Hittills har jag testat den med flera objektiv och 3 olika kameror med hjälp av stegringar i svagt ljus och fullt dagsljus, låg ND2 ner till DN32 och hittills har jag inte sett något X-mönster. Ett stort problem med många variabla ND-filter, även de dyraste. Färgsättningen är också obetydlig men som ALLA sämre ND-filter kommer det att finnas färgskalor, till och med en $500 kommer att ha någon form av färgskala, återigen till en bråkdel av kostnaden för att ha en knappt märkbar färgskala, eller åtminstone en som inte kan korrigeras enkelt i LR nuförtiden, Jag fotograferar med Sonys spegellösa system och varje objektiv jag fotograferar med på min fullformatskamera har en gänga på mindre än 77 mm och vinjettering är inte längre ett problem vid något filterområde och vid vilken brännvidd som helst på objektivet och jag har fotograferat grejar MYCKET med min sony. Ovan är några av bilderna jag tog med filtret, inklusive min Canon 5D-serie och min Sony A7R-serie. De första 3 är från min Canon och de andra 3 är mitt Sony-objektiv och jag har fotat det här MYCKET med min Sony. Ovan är några av bilderna jag tog med filtret, inklusive min Canon 5D-serie och min Sony A7R-serie. De första 3 är från min Canon och de andra 3 är mitt Sony-objektiv och jag har fotat det här MYCKET med min Sony. Ovan är några av bilderna jag tog med filtret, inklusive min Canon 5D-serie och min Sony A7R-serie.
Use this Use this Use this Use this Use this Use this
28/09/2021