63,8''/162 cm Stabilt Resestativ i Aluminium, Kompakt Stativ för Kamerafotografering med 360° Kulhuvud och Utlösningsplatta för DSLR Kamera MAX Belastning 10KG B234A1-28(TM2324)

Artikelnummer: KF09.007

• 899
Alla betyg 4.8   651
4
Extremt stabilt, extremt mångsidigt stativ till ett oslagbart pris
Kunde inte vänta med att få detta stativ. Den är väldigt stabil även när benen är helt utsträckta på sin lägsta inställning, som för övrigt är extremt låg. Detta var huvuddraget för mig när jag letade efter ett mångsidigt stativ för användning med landskaps- och porträttfotografering. De höjder som detta stativ täcker gör att du kan uppnå nästan alla kompositioner du någonsin kan önska dig. Se bara hur jag har ställt in stativet i det bifogade fotot samtidigt som jag testade dess ultralågvinkelfunktioner där det verkligen presterade mycket bra. Kulhuvudet på stativet är bra men bubbelnivån är dold när din kamera är monterad och måste ställas in innan du fäster kameran om du inte har ett separat vattenpassfäste för din kamera. Denna bubbla är inte heller till någon nytta när den centrala kolonnen är inverterad för extremt låga vinklar, eller i "makro"-inställning, som visas i mitt bifogade foto, eftersom du helt enkelt inte kan se det. Panoreringen är smidig och spänningen på bollen kontrolleras med hjälp av fästskruven och allt fungerar perfekt. Den har även en skyddsväska för kulhuvudet som är en fin touch. Den är väldigt lätt och lätt att bära med sitt skumgrepp på ett av benen, och den fälls ner extremt liten och kompakt tack vare att benen fälls tillbaka 180° på sig själva. Det enda jag skulle ha velat inkludera är en separat kort axiell pelare som ingår i TM2515 och några av K&F:s andra högre specifikationer, eftersom detta skulle möjliggöra en ännu lägre upprätt position för din kamera utan att behöva vända den centrala pelaren . Detta skulle göra det enklare att ta bilder med ultralåg vinkel eftersom kameran en gång vänds upp och ner, vilket gör det lite besvärligt att använda kontrollerna på toppen av din kamera. Men med övning skulle detta bli mycket lättare och att använda en avtryckarkabel skulle också göra det lättare. Att se LCD-skärmen på din kamera är också lite jobbigt i så låga vinklar men att bli låg nere är bara en av de saker du måste göra ibland för att få den komposition du behöver och är väl värt det för en komposition som står sig ut. Sammantaget för ett mycket stabilt, extremt mångsidigt stativ, som kommer med ett bra kulhuvud och som erbjuder sådana ultralågvinkelkompositioner. Är mycket bärbar och för strax under £54. Detta rekommenderas starkt och jag tror att det är oöverträffat när det gäller valuta för pengarna och kvalitet i denna prisklass. Den enda anledningen till att jag har t gett 5 stjärnor är avsaknaden av en kort axiell pelare och vattenpasset på kulhuvudet som döljs av kameran. Jag önskar att jag hade köpt den tillsammans med K&F-väskan eftersom K&F Concept uppenbarligen producerar produkter av mycket hög kvalitet.
Extremt stabilt, extremt mångsidigt stativ till ett oslagbart pris Extremt stabilt, extremt mångsidigt stativ till ett oslagbart pris Extremt stabilt, extremt mångsidigt stativ till ett oslagbart pris Extremt stabilt, extremt mångsidigt stativ till ett oslagbart pris Extremt stabilt, extremt mångsidigt stativ till ett oslagbart pris Extremt stabilt, extremt mångsidigt stativ till ett oslagbart pris Extremt stabilt, extremt mångsidigt stativ till ett oslagbart pris
30/04/2023