DJI Drone Mini 3 Pro Variable ND2-ND32 + ND32-ND512 filter med enkelsidig antireflex grön film, vattentät och reptålig

Artikelnummer: KF01.2053

• 485
Alla betyg 4.7   12
5
Mycket bra ND-filter utan färgförändringar vid variabel neutral densitet!
Dessa två variabla filter från K&F är ett utmärkt alternativ till filterseten från andra märken här på Amazon. För deras problem med färgskiftningar, skriv in följande sökord: "Mini 3 Pro ND-filter, vilket billigt filter är bäst?" Normalt räcker ND2-ND32 även i stark sol och det finns inget behov av att byta filter! Du testar strax före flygningen och ställer in lämpligt värde genom ringmärkning. Justeringen är fritt periferisk utan att stanna eller knäppa. Effekten av att öka neutral densitet uppnås här genom att vrida två polariserande filter placerade ovanför varandra. Perfekt passform: Båda filtren är mycket enkla att fästa på linsen, snäppa på plats och hålla tätt! Vitbalans: Jag märkte inga signifikanta skillnader i vitbalansvärdet mellan de individuella ND-nivåerna. Färgkartan fotograferades i varje fall av Datacolor. Färgbeteende: K&F:s löfte att det inte finns några färgskiftningar hölls också. Detta kontrollerades även i Lightroom Classic. Andra filter kan inte hålla jämna steg med detta och du kanske måste skapa och tillämpa luts med lämpliga färgkorrigeringar med hjälp av Datacolor Color Charts eller Spyder Checker. Skärpa och vinjettering: Bilden förblir absolut skarp i jämförelse utan filtret och vinjettering är inte synlig. Ljusreflektionsbeteende: I motljus var inga störande reflektioner synliga. Multibeläggningen gör ett mycket bra jobb här. Autofokus: Autofokusen fungerar bra från ett avstånd av 1 m, även med ett högre ND-värde. På väldigt kort avstånd hade jag små problem med att ta bilder av färgkartan från ND 32 och fokus ställdes för långt bakåt av kameran. Vikt: Filtret väger 1,5g och ersätter kamerans linsskydd som väger 0,7g. Drönaren väger därför 0,8 g mer med filtret och förblir därför säkert inom intervallet under 250 g totalvikt och kan fortsätta användas utan drönarlicens. Förvaringslåda: Även här sticker K&F ut från vissa andra leverantörer, eftersom originalkåpan passar helt in i den lilla plastförvaringslådan från höjdled och är därför förlustsäker. Slutsats: Med bara ett enda, justerbart filter som kan sitta kvar på kameran får du betydligt bättre videoinspelningar med 180° slutarregeln, som ser mer filmiska ut. Den övergripande bilden är förbättrad när det gäller dynamik. Filtret 32-512 ND är särskilt intressant för fotografering när det kommer till längre exponeringstider.
Mycket bra ND-filter utan färgförändringar vid variabel neutral densitet! Mycket bra ND-filter utan färgförändringar vid variabel neutral densitet! Mycket bra ND-filter utan färgförändringar vid variabel neutral densitet!
13/09/2023