77 mm MCUV-filter, HD Ultra-tunn kopparram, 36-lagers antireflekterande grön film, Nano-X PRO-serien

Artikelnummer: KF01.1984

• 1016
Alla betyg 4.8   19
5
Riktigt högkvalitativt UV-filter
Jag beställde K&F Concept Nano-X PRO Series UV-filter för användning med Pentax HD DA★ 11-18mm F2.8 ED DC AW-objektiv. Som en allmän regel använder jag ofta högkvalitativa linser utan UV-filter. I slutändan sjunker kvaliteten när glas läggs till ljusvägen. Men om du har dammigt väder eller regn är det definitivt en idé att använda ett UV-filter eftersom du kan gnugga filtret med en trasa för att torka det och ta bort damm. Även om filtret är repat är det främre elementet på linsen fortfarande intakt. Låt oss sedan prata om filter. K&F Concept Nano-X PRO Series UV-filter kommer i mycket fin förpackning. Filtret är inuti väskan, och en del är gjorda av äkta läder. Spännet är magnetiskt. Det finns ett band på sidan av väskan. Dra i detta och filtret glider ut ur påsen. En putsduk och kartongställ (?) ingår också. Hmm, jag förstår inte vad det betyder nu. Kanske är det tänkt som ett presentationstillfälle för återförsäljare? Filtret är "made in China". Boxen har adressen till importören från Tyskland. Detta filter kan enkelt fästas på Pentax HD DA★ 11-18mm F2.8 ED DC AW-objektiv. Jag har inget att klaga på. Pentax HD DA★ 11-18mm F2.8 ED DC AW-objektiv kommer inte att vara i skuggan av filtret. Kvaliteten på filtret är också mycket bra. Jag tog några testbilder med och utan filtret och hittade inga negativa effekter. Under normala förhållanden tror jag inte att bildkvaliteten försämras så mycket. Om solen står i rät vinkel kan du uppleva problem med ljusreflektion i motljusbilder. Men det skulle vara ett vanligt problem med linsfilter. Slutsats: Filtret är riktigt bra. 82mm-filtret kostar för närvarande 149 euro, vilket inte är ett fynd. Det är trots allt inte vettigt att köpa ett objektiv som kostar runt 1500 euro och sedan skruva på ett billigt filter och minska bildkvaliteten. Jag ger filtret 5 stjärnor.
Riktigt högkvalitativt UV-filter Riktigt högkvalitativt UV-filter Riktigt högkvalitativt UV-filter Riktigt högkvalitativt UV-filter Riktigt högkvalitativt UV-filter Riktigt högkvalitativt UV-filter Riktigt högkvalitativt UV-filter Riktigt högkvalitativt UV-filter
12/09/2023