4K 48MP Trail Camera med rörelsesensor Nattseende vidvinkelobjektiv 0,2s Triggerhastighet 2s PIR-intervall IP66 Vattentät med 64GB SD-kort och 8 AA-batterier Bladfärg

Artikelnummer: KF35.146S1

• 729
Alla betyg 5   13
5
Liten viltkamera med bra funktioner och prestanda
"K&F Concept 24MP 1296P 30fps viltkamera" levereras komplett. Detta innebär att 8 AA-batterier och ett 64 GB SD-minneskort ingår. Om du föredrar att använda kameran med nätström för kontinuerlig stationär användning kan du också göra detta: Det finns ett uttag för strömförsörjning. Du kan köpa universella nätaggregat på Amazon med olika utbytbara kontakter och justerbar ström. Jag kunde enkelt koppla en billig universalströmförsörjning till kameran och driva K&F-kameran med nätström. Att sätta i batterierna, SD-kortet och nödvändiga inställningar i kameramenyn är intuitivt och snabbt. Menyn kan ställas in på tyska med hjälp av språkvalet och denna inställning behålls även efter att kameran stängts av. Mitt tips skulle vara: Testa de olika bildupplösningsinställningarna i praktiken. Min erfarenhet har varit att 48MP inte nödvändigtvis alltid är det bästa valet. Kameran spelar in med synligt ljus under dagen och infrarött på natten. Den infraröda strålningen är så lågfrekvent att den inte kan upptäckas av människor eller djur. Omställningen sker automatiskt. Rörelsesensorn börjar ta bilder eller filma snabbt när ett rörligt föremål hamnar i den 120° vinkel som täcks av kameran. Hur är det med kvaliteten på foto- och videoinspelningarna? Det beror på vilken standard du tillämpar när du tittar på bilderna. Du kan inte förvänta dig skärpan och upplösningen hos en sofistikerad systemkamera som lätt kostar flera tusen euro. Och du skulle absolut inte hänga en sådan här kamera på ett träd obevakat i den mörka skogen. Faktum är att du får bildkvaliteten som en enkel kompaktkamera, och denna vilda kamera är inget annat. Förutom att den är specialiserad på kraven för diskret naturfotografering. Behöver du mer? Absolut inte, bildkvaliteten är helt tillräcklig för ändamålet och är mer än glädjande, även om det knappast kommer att ge dig en guldmedalj i viltfototävlingen. Jag kan varmt rekommendera den här K&F-viltkameran, för det är allt du behöver för hobbyn med "hemlig" naturfotografering.
Liten viltkamera med bra funktioner och prestanda Liten viltkamera med bra funktioner och prestanda
27/02/2024