• 1002
Alla betyg 4.9   669
5
Det är en utmärkt produkt, det bästa pris/kvalitetsförhållandet.
13/07/2025
4
Jag köpte det graderade filtret eftersom det rekommenderades till mig av bekanta.
10/07/2025
5
För detta pris topp!!!!
09/07/2025
5
Det är ett jättebra stativ! Jag är mycket nöjd med dess konstruktion. Jag är inte säker på varför det inte tillåter att vända kameran i ett porträttläge förrän du skruvar av huvudet lite. Jag lade till flera brickor för att ta bort denna begränsning. Det skulle vara trevligt att ha dem inkluderade i lådan för att ha ett alternativ att bestämma om du behöver den typen av begränsning eller inte. Lite ändå överträffade den enheten mina förväntningar! Bra gjort!
07/07/2025
4
Äntligen hittade jag ett ND-filter som kan installeras inuti Smallrig lättviktsmattlåda 2660. Jag var tvungen att ta bort hållarramen för att få den att passa. Detta kan göras genom att försiktigt dra isär ramsidorna med läpparna. Genom att göra det kan du ta bort filtret samtidigt som du behåller ramen intakt. Filterkvaliteten verkar vara ok och det kommer med en mycket väldesignad hållare med ett extraktionsband som slipper röra vid filtrets yta när man tar ut det.
Matchar smallrig lätt matt box
05/07/2025
5
Fungerar utmärkt för fastighetsfotografering. Lätt att sätta upp och håller kameran bra för att ha kulled. Inga stora handtag som hindrar ett hörnskott. Även bra att bara använda som ett vanligt stativ. Bra byggkvalitet och mycket kompakt. Jag köpte 3 olika stativ för att äntligen landa på detta. Sökandet och kampen var verklig. Lol. Glad att jag kunde hitta den här utan att behöva spendera 2 gånger pengarna.
05/07/2025
5
Detta är ett välbyggt högt och roligt stativ. Den är modern med tre klicksläpp för varje ben. Justerbart huvud och en skruv som kan justeras med ett mynt för att dra åt. Huvudet som följer med den kunde vara lite mer robust men det är bra. Jag är nöjd med detta köp.
05/07/2025
5
Jag fick det nya X-PRO filtersetet idag och har redan testat dess användbarhet i lägenheten. En bedömning av filterglasögonens kvalitet och kombinerbarheten i ett skott levererar jag fortfarande ... Den medföljande lådan rymmer hållaren + adapterringar + CPL + ND 8/64/1000. Vid dragsko kan du dra ut facken och sedan mycket bekvämt att bort filtren. Filterramarna i plast är hyfsat vassa, men inte obehagligt, och låter dig ta bort och hantera filtret utan att behöva röra vid glaset. Flikarna på ramen gör det också mycket bekvämt att dra tillbaka filtren ur hållaren, speciellt i valfri ordning. Jag har beställt två tomma ramar i 100 X 150 på tillverkarens sida, som ska ta mina graderade filter efter mottagandet, som jag har från en annan tillverkare. Jag är nyfiken på hur bra detta kommer att fungera. Om det löser sig kommer jag att ha ett komplett system för mig själv, med CPL, tre ND-filter och två graderade filter (Soft 0.9 och Reverse Soft 0.9). Att skjuta in och ut filtren ur hållaren kräver viss kraft, men är varken besvärligt eller oprecist. Detta kommer då också att tillåta det graderade filtret att justeras väl. Hanteringen av CPL-filtret med insättningsfästet är utmärkt, vridmekanismen är lite grov, men exakt. Att skruva fast adapterringarna på linsen går väldigt bra, gängorna är snyggt gjorda, inget skaver. Att fästa hållaren på adapterringen är också en nöje och den befintliga låsskruven är mycket välkommen, då hållaren kan roteras relativt enkelt på ringen. Hanteringen av systemet har redan övertygat mig, med "bara" två platser kan jag leva bra för mina behov och jag ser fram emot den första användningen, under de närmaste dagarna, ute i naturen och med kalla fingrar. Jag har hittills arbetat med runda skruvfilter och avstått graderade filter, som jag nu vill byta. Jag tittade också på systemet från Rollei (Mark II), som inte kan hänga med X-PRO från K+F i hantering. Allt mycket platt och krångligt, erbjuder liten yta för att hålla och sammanfoga delarna. Att få ut polarisationsfiltret eller adapterringen ur hållaren igen är inget kul och nästan omöjligt med kalla fingrar. K&F har löst detta mycket bättre. Vem vill använda graderade filter är mycket väl betjänt med X-PRO-setet, som bara behöver gråfilter, jag skulle råda ett magnetiskt runt filterset, vars diameter är långt över dess största lins, som är ännu snabbare att använda, är mer kompakt och ska då inte mörkna med flera filter parallellt. ute i naturen och med kalla fingrar. Jag har hittills arbetat med runda skruvfilter och avstått graderade filter, som jag nu vill byta. Jag tittade också på systemet från Rollei (Mark II), som inte kan hänga med X-PRO från K+F i hantering. Allt mycket platt och krångligt, erbjuder liten yta för att hålla och sammanfoga delarna. Att få ut polarisationsfiltret eller adapterringen ur hållaren igen är inget kul och nästan omöjligt med kalla fingrar. K&F har löst detta mycket bättre. Vem vill använda graderade filter är mycket väl betjänt med X-PRO-setet, som bara behöver gråfilter, jag skulle råda ett magnetiskt runt filterset, vars diameter är långt över dess största lins, som är ännu snabbare att använda, är mer kompakt och ska då inte mörkna med flera filter parallellt. ute i naturen och med kalla fingrar. Jag har hittills arbetat med runda skruvfilter och avstått graderade filter, som jag nu vill byta. Jag tittade också på systemet från Rollei (Mark II), som inte kan hänga med X-PRO från K+F i hantering. Allt mycket platt och krångligt, erbjuder liten yta för att hålla och sammanfoga delarna. Att få ut polarisationsfiltret eller adapterringen ur hållaren igen är inget kul och nästan omöjligt med kalla fingrar. K&F har löst detta mycket bättre. Vem vill använda graderade filter är mycket väl betjänt med X-PRO-setet, som bara behöver gråfilter, jag skulle råda ett magnetiskt runt filterset, vars diameter är långt över dess största lins, som är ännu snabbare att använda, är mer kompakt och ska då inte mörkna med flera filter parallellt. Jag har hittills arbetat med runda skruvfilter och avstått graderade filter, som jag nu vill byta. Jag tittade också på systemet från Rollei (Mark II), som inte kan hänga med X-PRO från K+F i hantering. Allt mycket platt och krångligt, erbjuder liten yta för att hålla och sammanfoga delarna. Att få ut polarisationsfiltret eller adapterringen ur hållaren igen är inget kul och nästan omöjligt med kalla fingrar. K&F har löst detta mycket bättre. Vem vill använda graderade filter är mycket väl betjänt med X-PRO-setet, som bara behöver gråfilter, jag skulle råda ett magnetiskt runt filterset, vars diameter är långt över dess största lins, som är ännu snabbare att använda, är mer kompakt och ska då inte mörkna med flera filter parallellt. Jag har hittills arbetat med runda skruvfilter och avstått graderade filter, som jag nu vill byta. Jag tittade också på systemet från Rollei (Mark II), som inte kan hänga med X-PRO från K+F i hantering. Allt mycket platt och krångligt, erbjuder liten yta för att hålla och sammanfoga delarna. Att få ut polarisationsfiltret eller adapterringen ur hållaren igen är inget kul och nästan omöjligt med kalla fingrar. K&F har löst detta mycket bättre. Vem vill använda graderade filter är mycket väl betjänt med X-PRO-setet, som bara behöver gråfilter, jag skulle råda ett magnetiskt runt filterset, vars diameter är långt över dess största lins, som är ännu snabbare att använda, är mer kompakt och ska då inte mörkna med flera filter parallellt. som jag nu vill ändra på. Jag tittade också på systemet från Rollei (Mark II), som inte kan hänga med X-PRO från K+F i hantering. Allt mycket platt och krångligt, erbjuder liten yta för att hålla och sammanfoga delarna. Att få ut polarisationsfiltret eller adapterringen ur hållaren igen är inget kul och nästan omöjligt med kalla fingrar. K&F har löst detta mycket bättre. Vem vill använda graderade filter är mycket väl betjänt med X-PRO-setet, som bara behöver gråfilter, jag skulle råda ett magnetiskt runt filterset, vars diameter är långt över dess största lins, som är ännu snabbare att använda, är mer kompakt och ska då inte mörkna med flera filter parallellt. som jag nu vill ändra på. Jag tittade också på systemet från Rollei (Mark II), som inte kan hänga med X-PRO från K+F i hantering. Allt mycket platt och krångligt, erbjuder liten yta för att hålla och sammanfoga delarna. Att få ut polarisationsfiltret eller adapterringen ur hållaren igen är inget kul och nästan omöjligt med kalla fingrar. K&F har löst detta mycket bättre. Vem vill använda graderade filter är mycket väl betjänt med X-PRO-setet, som bara behöver gråfilter, jag skulle råda ett magnetiskt runt filterset, vars diameter är långt över dess största lins, som är ännu snabbare att använda, är mer kompakt och ska då inte mörkna med flera filter parallellt. ger lite yta för att hålla och sammanfoga delarna. Att få ut polarisationsfiltret eller adapterringen ur hållaren igen är inget kul och nästan omöjligt med kalla fingrar. K&F har löst detta mycket bättre. Vem vill använda graderade filter är mycket väl betjänt med X-PRO-setet, som bara behöver gråfilter, jag skulle råda ett magnetiskt runt filterset, vars diameter är långt över dess största lins, som är ännu snabbare att använda, är mer kompakt och ska då inte mörkna med flera filter parallellt. ger lite yta för att hålla och sammanfoga delarna. Att få ut polarisationsfiltret eller adapterringen ur hållaren igen är inget kul och nästan omöjligt med kalla fingrar. K&F har löst detta mycket bättre. Vem som vill använda graderade filter är mycket väl betjänt med X-PRO-setet, som bara behöver gråfilter, jag skulle råda ett magnetiskt runt filterset, vars diameter är långt över dess största lins, som är ännu snabbare att använda, är mer kompakt och ska då inte mörkna med flera filter parallellt.
X-PRO Filterset med CPL + ND 8/64/1000 X-PRO Filterset med CPL + ND 8/64/1000 X-PRO Filterset med CPL + ND 8/64/1000 X-PRO Filterset med CPL + ND 8/64/1000 X-PRO Filterset med CPL + ND 8/64/1000 X-PRO Filterset med CPL + ND 8/64/1000
03/07/2025
5
Produkten ur kartongen packades väl och kändes solid. Bärfodralet som medföljde stativet är snyggt och vadderat, så beröm att tillverka för att ha en snygg väska, med axelrem! Pivothuvudet var lite vingligt till en början men det var från frakt/skrammel runt, roterat ett par gånger på mittaxeln och är nu solid. Grävning av snabbkopplingen på pivothuvudet samt mjuk rotation av 360 graders rörelse. Skruvar låser hårt och i nivå med bollen är en bra referens för nivå. Benen packas upp enkelt och smidigt till en massiv 52 tum till basen och kan sedan expandera ytterligare 27 tum från mittaxeln! den här saken är hög och kan lätt gå över huvudet på de flesta när den är helt utbredd! Har inte provat i blåsiga områden, men det faktum att benen inte är sammanbundna vid basen gör att jag kan justera benen till vilken vinkel som helst. Gillar också det faktum att huvudbenets låsmekanism använder aluminiumklämmor trots att de rörde sig lite när man tryckte på dem. Benklämmor i plast gör jobbet bra på underbensskaft. För pengarna är detta ett rejält stativ!
03/07/2025
5
denna artikel är ganska robust och lätt och tjänar sitt syfte. Gå från stativ till monopod på ett par minuter. Ja, jag sa minuter, för allt är inte snabbutlösning om du ville veta och det visste jag från början. Så om du letar efter den där snabba växlingen, var bara uppmärksam. Så slutsatsen att det här stativet inte gjordes för det och de beskrev inte att det gör det, förutom att det är väl värt det för priset och rekommenderar det starkt eftersom det är ganska smidigt när man spårar något som rör sig. Stativet är inte för stort eller för litet, det kan bäras på sin personliga väska eller fästas på din kameraväska. Det är så jag bär den, fastspänd på sidan av min ryggsäck. Den är också ganska lätt så att du inte kommer att känna skillnaden så mycket när du bär den på ryggsäcken. Tips: enda sättet att komma nära en snabbkoppling är att köpa ett extra stativkulhuvud 360 grader och snabbkopplingsplatta för att fästa den på din monopod och så är det, men de är så jäkla dyra, nästan halva priset av hela stativ!
30/06/2025