Fyrkantigt filterhållarsystem X Pro-kit (filterhållare + 95 mm cirkulär polarisering + 67/72/77/82 mm filteradapterringar) för kameraobjektiv Nano-Xcel Pro
Artikelnummer: SKU.1811
fick det nya X-PRO filtersetet idag och har redan testat dess användbarhet i lägenheten. Jag ska ge dig en bedömning om kvaliteten på filterglasen och hur de kan kombineras i ett skott... Den medföljande lådan rymmer hållaren + adapterringar + CPL + ND 8/64/1000. Du kan dra ut facken på dragsnöret och sedan ta bort filtren mycket enkelt. Plastfilterramarna är diskret skarpkantade, men inte obekväma, och gör att filtret kan tas bort och hanteras utan att man behöver röra vid glaset. Tack vare flikarna på ramen kan filtren också dras ut ur hållaren mycket enkelt, speciellt i vilken ordning som helst. Jag beställde två tomma ramar i 100 X 150 från tillverkarens hemsida, som ska hålla mina graderade filter, som jag har från en annan tillverkare, vid mottagandet. jag' är nyfiken på hur bra detta fungerar. Om det fungerar så har jag ett komplett system för mig själv, med CPL, tre ND-filter och två graderade filter (Soft 0.9 och Reverse Soft 0.9). Att skjuta in och ut filtren ur hållaren kräver viss kraft, men det är inte besvärligt eller oprecist. På så sätt blir det graderade filtret också lätt att justera. Hanteringen av CPL-filtret med insatsfästet är utmärkt, vridmekanismen är lite grov, men exakt. Att skruva fast adapterringarna på linsen fungerar väldigt bra, gängorna är välarbetade så inget skaver. Att fästa hållaren på adapterringen är också en fröjd och närvaron av en ställskruv är mycket välkommen då hållaren roterar på ringen relativt lätt. Hanteringen av systemet har redan övertygat mig, jag kan leva bra med "bara" två luckor för mina behov och jag Jag ser fram emot den första användningen, inom de närmaste dagarna, utomhus och med kalla fingrar. Hittills har jag arbetat med runda skruvfilter och avstått från gradientfilter, som jag skulle vilja byta nu. Jag tittade också på systemet från Rollei (Mark II), som inte kan hänga med i hanteringen av X-PRO från K+F. Allt är väldigt platt och krångligt, erbjuder knappt någon kontaktyta för att hålla och montera delarna. Att få ut polarisationsfiltret eller adapterringen ur hållaren är inte roligt och nästan omöjligt med kalla fingrar. K&F löste detta mycket bättre. Om du vill använda gradientfilter är X-PRO-setet ett bra val. Om du bara behöver gråfilter skulle jag rekommendera ett magnetiskt runt filterset med en diameter som är betydligt större än din största lins, som är ännu snabbare att använda,
10/06/2025
K&F Concept Camera Tripod K234A7+BH-28L+Extension Arm Kits Jag laddade bara upp 1 av de 2 videorna och jag föredrog den andra där jag förklarar hur och var man ska infoga de olika delarna eftersom tillverkaren, som visas på bilden, bifogar en mager manual faktiskt kunde jag sätta ihop delarna genom att titta på de olika presentationsbilderna, det skulle vara 4 stjärnor för denna detalj men stativet är värt de 5 stjärnorna. Den korta staven som medföljer är 30 cm lång medan det stängda stativet når 50 cm. Hur jag använder stativet är väldigt enkelt att använda och andra mått och åsikter om hur bra det fungerar finns i de olika recensionerna, jag ska begränsa mig till att säga att jag använder det med Tamron 150/600 G2 på Nikon D7200 och Celestron Ultima 80 spotting scope både på medföljande huvudkula och på Gimbal för att ersätta den men bara på ett slätt stativ utan förlängningsstången som jag inte har provat. Relativt låg vikt, utmärkt transportväska med reflekterande inlägg och axelrem med vadderad axelrem. Head utrustad med en attack för vad som helst och är av den Arca-Swiss-kompatibla typen.
07/06/2025
Älskar allt med stativet. Exakt som beskrivet. Lite tyngre än jag trodde det skulle vara. Kräver lite övning att använda men rekommenderar ändå starkt.
05/06/2025
Mitt första stativ fick jag, en av låsbitarna på benet var trasig. Den ersattes utan problem så jag kunde prova den med min belysningsuppsättning. De fungerar jättebra! Den sträcker sig tillräckligt länge och håller belysningen och/eller min kamera rejält! Ett av benen lossnar för en "monopod", men jag gillar den jag köpte bättre. Kommer att köpa igen eftersom jag inte behöver spendera $200 på ett stativ när jag kan få en kvalitetsprodukt som denna för mindre än 1/2 av det.
04/06/2025
Bra kvalitet. Mycket robust. Mycket mångsidig! Mycket kompakt. Bra pris.
03/06/2025
Jag köpte stativet eftersom det gjorde ett ganska stabilt intryck på produktbilderna kan bekräfta detta intryck efter leverans; Stativet är riktigt rejält. Så du kan även fästa större kameror till den stabila. Även i vind eller på ojämna ytor håller den bra; Höjden är optimalt justerbar; Allt som allt ett bra stativ för fritid och arbete. Bärväskan gör den också enkel att bära och förvara.
02/06/2025
Det här är ett väldigt fint litet stativ. Vi letade efter ett lättviktigt, hopfällbart stativ för våra kameror. Stativhöjden kan justeras på tre sätt. Du kan också hålla den stadig i olika positioner. Den kommer med en fin liten bärväska. Vi gillade verkligen storleken på den. Du kan enkelt lägga detta i handbagaget.
27/05/2025
Älskar detta stativ, både för inomhus- och utomhusbruk. Mitten har en stor höjd för enkel justering.
27/05/2025






