• 967
Alla betyg 4.9   531
5
Ja, ryggsäcken är enorm och förmodligen bara för fotoentusiaster med mycket utrustning eller för proffs. Jag tycker att den är fantastisk eftersom den, som vanligt från K&F, är superbearbetad och ser ut och känns mycket högkvalitativ. Dessutom är den väldigt bekväm att bära. Alla axelremmar kan justeras individuellt efter användarens rygg. För stabilisering har ryggsäcken två tjocka kuddar på höfterna som ger bra stöd och därmed undviker vinglar fram och tillbaka när man springer. Dessa två höftbälten har varsitt fack med dragkedja. Det är där jag förvarar mina SD-kort och reservbatterier, så att jag alltid har tillgång till dessa viktiga saker utan att ta av mig ryggsäcken. Jag gillar att ge ryggsäcken ett 5-stjärnigt betyg, det förtjänar den.
26/02/2026
5
Jag älskar det och det är precis vad jag behövde för mina fotoäventyr!
Den här ryggsäcken är allt jag behövde Den här ryggsäcken är allt jag behövde Den här ryggsäcken är allt jag behövde Den här ryggsäcken är allt jag behövde
25/02/2026
5
Jag började fotografera för 23 år sedan. Under alla dessa år ignorerade jag kameraryggsäckar och trodde att de var för dyra för att vara "engångsbruk". Å andra sidan, de senaste åren, när vi åker på semester, har vår samling av familjefotoutrustning växt så mycket att det har varit svårt för mig att få in allt säkert i en vanlig ryggsäck, där jag använde individuella vadderade väskor inuti för att förhindra att utrustningen krossas mot sig själv. Det var också ineffektivt att ta bort föremål, särskilt när de låg nere. Så...kanske... nu är det dags att skapa en specialiserad kameraryggsäck. Här är vi :-).Jag känner redan till märket K&F och jag har många tillbehör från detta märke. Ryggsäcken var ingen besvikelse. Sammantaget är det en välgjord produkt, väl förpackad, med fina klistermärken, tipskort och instruktioner. Materialen som används har ett mycket hållbart utseende och känsla och stoppningen är utmärkt. Storleken är idealisk för oss som är kortare och lättare och inte vill ha något längre än oss (jag är 173 cm, min fru är 167 cm och vi är båda ganska smala).När det gäller fack och kapacitet hade jag på min senaste resa inga problem med att montera Sony A7C, 4 Sony FE-objektiv, Fujifilm X-E3 med objektiv, en liten analog kompaktkamera och Nikon FM2n med ett objektiv. Och vissa tillbehör, som laddare, kablar (båda även för bärbar dator), andra uppsättningen SD-kort, linsrengöringsverktyg, några filter, extra förpackningar med analoga filmer, pass, plånbok och en 13-tums Macbook Air M1... Så enligt mig är kapaciteten ganska solid. Visst, vi använder inte stora teleobjektiv, den största jag tog på den här resan var 85/1,8, men å andra sidan behöver inte alla bära totalt 4 kameror och 6 objektiv i en ryggsäck (så när jag väl har minskade antalet kameror, jag skulle lätt kunna få plats med större objektiv — om jag hade dem :-)).Under resan var jag mycket nöjd med ryggsäcken, särskilt dess bekväma stoppning, vilket gjorde att även när jag bär hela vikten var den bekväm (och lättare än jag hade förväntat mig). En annan fördel är öppningen, som gjorde att jag snabbt kunde hämta vad som helst, var som helst i ryggsäcken. De yttre fickorna var också praktiska, för pass, plånböcker, etc.
Väldesignad, lätt och bekväm liten kameraryggsäck Väldesignad, lätt och bekväm liten kameraryggsäck Väldesignad, lätt och bekväm liten kameraryggsäck Väldesignad, lätt och bekväm liten kameraryggsäck Väldesignad, lätt och bekväm liten kameraryggsäck Väldesignad, lätt och bekväm liten kameraryggsäck Väldesignad, lätt och bekväm liten kameraryggsäck Väldesignad, lätt och bekväm liten kameraryggsäck
25/02/2026
4
Jag har haft ryggsäcken med mig på semestern i en vecka (EOS R8, 70-200 4.0, 24-105 4.0, 28-70 2.8 med adapter, ett resestativ, Maverick Mini 2 + 3 batterier)... vad kan jag säga? Allt är superorganiserat, och man kommer åt alla delar snabbt och enkelt (till skillnad från modeller där man måste öppna bakpanelen). Det enda jag skulle vilja lägga till är ett midjebälte och horisontell stabilisering högst upp. Tyvärr hittar man bara det på de riktigt stora modellerna – vilket är fullständigt nonsens; det ser bra ut på mindre modeller också.
25/02/2026
5
Kameraryggsäcken imponerade på mig både vad gäller utseende och hantering. Interiören kan anpassas tack vare kardborrefästena och är mycket rymlig. Jag fick enkelt plats med min Canon EOS-kamera med tre objektiv. Sidofacket för snabb åtkomst är mycket praktiskt. Det finns också ett utrymme i fliken för min plånbok. Det finns också extra fickor för att förvara ytterligare tillbehör eller nycklar. Ryggstoppningen gör den mycket bekväm och ger också gott om ventilation. Det är också värt att nämna den vänliga kundservicen när jag har frågor via e-post. Både ryggsäcken och återförsäljaren rekommenderas starkt.
25/02/2026
5
Jag letade länge efter en ryggsäck tills jag äntligen hittade något. Ryggsäcken kan enkelt justeras efter kroppsstorlek. Nu kan jag äntligen ta med mig min drönare, mina två DSLM-kameror, samt en gimbal och ett stativ överallt. Tack vare remmen och det enkla bärsystemet kan man enkelt transportera hela filmutrustningen över längre sträckor.
24/02/2026
5
K&F Concept-ryggsäcken levereras i en välgjord låda OCH en välgjord ryggsäck och har visat sig vara en pålitlig följeslagare för mina fotoresor, med utrymme, skydd och komfort. Dess 32-literskapacitet är verkligen generös och rymlig. Den rymmer bekvämt en kamera med monterat objektiv, 2-3 extra objektiv, en drönare, en bärbar dator upp till 15,6 tum och till och med ett stativ tack vare sidofästena. Den interna organisationen är optimerad med justerbara avdelare. Den är tillverkad av vattenbeständigt material och det integrerade regnskyddet (ingår) skyddar din utrustning. Vadderingen skyddar mot oavsiktliga stötar och fall. De ergonomiska remmarna och det ventilerade ryggstödet säkerställer komfort även under långa promenader. Den snabba åtkomsten från sidan är perfekt för att byta objektiv utan att behöva stå på marken. Det finns också en sidoficka för en vattenflaska. Det justerbara stativfästet och facken för tillbehör, filter, batterier och kablar gör den mångsidig för resor eller fotograferingar. Rekommenderas starkt för fotografer och videografer som letar efter en robust, välorganiserad ryggsäck som är lämplig för resor. Perfekt för: utflykter, resor, reportage och alla som behöver transportera mycket utrustning säkert. Jag är mycket nöjd och rekommenderar detta köp. Det är verkligen prisvärt.
Rymlig och hållbar, helt enkelt perfekt. Rymlig och hållbar, helt enkelt perfekt. Rymlig och hållbar, helt enkelt perfekt.
23/02/2026
5
är mycket nöjd med K&F Concept kameraväska! Den erbjuder precis vad jag letade efter: en robust, väldesignad och praktisk lösning för min fotoutrustning. Fodralet skyddar på ett tillförlitligt sätt min kamera och linser och har ett hållbart och högkvalitativt utseende. Jag blev särskilt imponerad av den genomtänkta inredningen. Det finns tillräckligt med plats för min kamera, flera objektiv och tillbehör som batterier, filter och minneskort. De justerbara avdelare gör det enkelt att organisera inredningen efter dina behov. Möjligheten att fästa ett litet stativ i botten av väskan är också en praktisk fördel. Väskan är bekväm att bära, även på långa fototurer. Den vadderade axelremmen ger hög komfort och det vattenavvisande materialet skyddar utrustningen även i lätt regn. Visuellt ser väskan också bra ut: modern, diskret och chic. Ett litet förbättringsförslag skulle vara att förse hållarens remmar med ett klicksystem för att göra dem ännu enklare att använda. Detta är dock bara en mindre kritik. Sammantaget är denna väska en absolut rekommendation för alla som värdesätter skydd, funktionalitet och design. En toppprodukt till ett rimligt pris!
23/02/2026
5
Det första jag gillar med den här K&F Concept-väskan är dess utseende, tack vare tygerna som använts. De grå tweed-liknande panelerna, i kombination med enfärgat svart till allt annat, gör den till en ungefär lika sofistikerad väska. Den här produkten är utmärkt för situationer där du vill ha funktionaliteten hos en ryggsäck utan att ha bilden av en friluftsmänniska. Den har alla möjliga dragkedjeförsedda åtkomstpunkter till huvudfacket, samt flera inner- och ytterfickor som du (och fickor) kan missa vid första anblicken på grund av deras placering. Dragkedjorna är avslutade med runda snören som slutar i jordnötsstora plastknappar. Tyvärr, vid ankomsten, hade mitt provexemplar en av dessa redan separerad och lös i fraktpåsen. Den hade inte öppnats. Den och sladden anslöt inte ordentligt av någon anledning och antar jag att den gled isär. Några minuters gör-det-själv-arbete för att bända loss knappen, sätta i kabeländarna och klämma dem mycket ordentligt med en kraftig tång för att få tillräckligt med grepp fick det att verka som om den fungerade igen. Det var en konstig distraktion om du annars var nöjd med väskans konstruktion. Det tryckta innehållet på en rem inkluderar en bild av ett plastspänne som korsar framsidan av bröstet och ansluts till ringar på de stora axelremmarna. Mitt paket inkluderade inte ett sådant korsband, och det finns ingen annan indikation på att det normalt skulle vara en del av innehållet. Det fanns inget regnskydd, vilket jag nämner eftersom minst en recension nämner ett skydd. Den K&F-information jag har nämner inget regnskydd. Insidan är precis tillräckligt bred för att passa min fullformats spegellösa kamera med ett 300 mm zoomobjektiv monterat. Den är placerad där den är huvudmotivet, åtkomlig från sidopanelen. I åratal har jag fokuserat på min utomhusfotografering av fritidsevenemang och nöjesplatser, och ofta konverterat ett kamerahus från 70-300 mm-objektivet till det ursprungliga 28-70 mm-objektivet när jag rör mig. Jag har fortfarande inte hittat, eller kanske inte har listat ut, hur man placerar en väska så att jag kan göra detta medan väskan fortfarande är draperad över båda axlarna, och absolut inte medan jag försöker nå runt min vänstra sida för att öppna åtkomstpanelen. Jag önskar också att de där sidourskärningarna gav lite mer horisontell stabilitet så att de inte viker sig under tyngden av en fullformatskamera och ett mellanstort till stort objektiv. Enligt min mening behöver inte interiören vara så friformad. Eller åtminstone lägga till en mängd olika mjuka kardborreband.så att man kan tillverka styva lådformer av den.
Elegant utseende med högkvalitativa tyger Elegant utseende med högkvalitativa tyger Elegant utseende med högkvalitativa tyger Elegant utseende med högkvalitativa tyger Elegant utseende med högkvalitativa tyger Elegant utseende med högkvalitativa tyger Elegant utseende med högkvalitativa tyger
21/02/2026
5
Det var dags att ta bort en av mina kameraväskor, och eftersom jag redan ägde några K&F-produkter (huvudsakligen filter) tänkte jag ge den här väskan ett försök. Och det är utmärkt. Mycket bättre än min gamla.En fördel som jag inte förväntade mig är att den fälls nästan platt när den inte används. Sidodragkedjor löper över hela längden på väskan, så att du kan vika sido- och bottenflikarna inåt. Den tar därför mycket mindre plats när den inte är lastad.Den är också väl vadderad på sidorna, med massor av flyttbara väggar så att du kan konfigurera den hur du vill. För en relativt liten väska kan den rymma förvånansvärt mycket, liksom väskan den ersätter, även om den ser mycket snyggare ut.Den är fullproppad med fördelar som du kan läsa om i deras marknadsföringsexemplar: minneskortsfickor, avtagbart regnskydd, massor av små fickor, enkel åtkomst till din(a) kamera(r), snygg reflekterande rand, snyggt vadderat handtag och utmärkta remmar. Åh, det finns också en snygg "dold" laptopficka. Den har allt jag behöver, i ett vackert paket.
21/02/2026