5
Take your video to a professional level
Kvaliteten på en video mäts enligt ett brett spektrum av variabler: komposition, ljus, ljud, skärpa, etc. En av dessa variabler är också rörelsen och den flytande, eller inte, som blir resultatet. Och denna kardan lägger nu i händerna på praktiskt taget vem som helst, en flytande rörelse som tills helt nyligen bara kunde ha uppnåtts med mycket dyrare professionell utrustning. Dess användning, på en grundläggande nivå, är mycket enkel. Du laddar upp, sätter på dig kameran och kardan gör sin magi. Det finns flera användningssätt och för att internalisera driften av var och en måste du använda den under lång tid. Batteriet håller länge och det är fantastiskt att kunna använda det för att driva själva kameran. Stativet är också väldigt praktiskt. När det gäller material och vikt ger den en utmärkt känsla. Jag provade den inte i regnet men det ger en hel del sinnesro (och mångsidighet) att veta att den tål en viss grad av fukt. Och i slutändan, vad som räknas, stabiliteten som enheten ger: Mycket bra! Det gör en märkbar skillnad att använda den kontra att inte använda den. Hela rörelseomfånget det tillåter är också utmärkt. En av mina favoritanvändningar är att kunna spela in praktiskt taget på marknivå. Förut spelade jag också in i den här modaliteten men det var oerhört obehagligt på grund av positionen och resultatet (väldigt rört) var mycket sämre. Kort sagt, för amatörvideo är det inte en obligatorisk produkt, men för de som bryr sig om kvaliteten på sin video tar en gimbal som denna dig närmare en video av professionell kvalitet. Notera:
Take your video to a professional level Take your video to a professional level Take your video to a professional level Take your video to a professional level Take your video to a professional level Take your video to a professional level
17/07/2022