• 603
Alla betyg 4.9   659
5
Av titeln är detta ännu en fantastisk väska från K&F. Jag har redan några väskor från detta märke för olika ändamål, samt några av deras accessoarer, och de gör mig aldrig besviken. Pris/kvalitetsförhållandet är alltid bra. När det gäller själva väskan, eftersom den är en 12 liters väska, är den stor, men det betyder att du får plats med mycket mer utrymme i den, på bekostnad av dess bulk. Jag använder även en 6 l väska från ett annat företag, vilket är bra när jag bara behöver en kamera med ett objektiv, men denna 12 l väska tillåter 2-3 objektiv (beroende på storlek såklart).
20/02/2026
5
Så jag hade ingen anständig kameraväska för att passa mitt Sigma 150-600 objektiv. Jag hittade den till slut och specifikationerna säger att den passar. Det gör det! Min ryggsäck som jag använde kändes tung och krånglig. Detta kräver samma mängd redskap minus lådorna/lådorna och det är så mycket bättre med viktfördelningen. Den lilla väskan var en överraskning för mig - jag tror inte att jag insåg att den stora väskan fanns där! Jag måste ta reda på hur jag bäst kan maximera mitt utrymme, men överlag känns den här väskan inte som att den kommer att göra mig besviken och jag har ingenstans ont om utrymme. Jag är inte liten i mitten men midjebältet passar och tar ännu mer vikt från mina axlar! Det är bekvämt och rymligt, men säkert.
Mycket högkvalitativt snyggt men ändå användbart mångsidigt fodral Mycket högkvalitativt snyggt men ändå användbart mångsidigt fodral
18/02/2026
5
Detta är en enkel axelväska designad för mer eller mindre amatörfotografer med mera. Materialen är rejäla och väl sammansatta, polyestern luktar varken utanpå eller i innerfodret. Fickorna är väldesignade och lättillgängliga, fodralen rymmer två kameror och lika många objektiv. Kort sagt en enkel, praktisk och bekväm väska. Jag rekommenderar det.
14/02/2026
5
Mycket bra produkt. Jag förvarar min kamera med blixt och 3 mindre objektiv utan problem.
11/02/2026
5
Utmärkt väska, det finns fickor överallt, du kan fästa vad du vill på båda sidor av väskan, det är verkligen en kvalitetsväska!!!
03/02/2026
5
Jag har använt den här ryggsäcken i ungefär 3 veckor och den är supercool. Det finns tillräckligt med plats för kameran och även för andra saker. Viktigast av allt är att ryggsäcken är stöldsäker. Färgen är också väldigt fin. Ryggsäcken levereras med en regnkappa. Detta är verkligen praktiskt för att fotografera i alla väder. För mig är det här den perfekta ryggsäcken som en man kan ha.
03/02/2026
5
Jag rekommenderar denna väska som uppfyller alla kriterier. Den är faktiskt väldigt funktionell och låter dig enkelt transportera all din fotoutrustning utan att skada den, liksom många andra föremål. Den är väldigt stor och gör att du enkelt kan transportera allt. Många fickor för förvaring av batterier och minneskort. En ficka på sidan gör att du enkelt kan förvara ett stativ och en innerficka gör att du kan förvara en dator och transportera den utan att skada den. Dessutom är den vattentät! Jag rekommenderar med slutna ögon!
29/01/2026
5
Jag tvekade att bara ge 4 stjärnor. Mina D800:or är faktiskt väldigt exakta på höjden, de överstiger till och med den inre höjden... Men hallå, måtten visas, och jag tog den här väskan delvis för dess kompakthet!Så, för höjden är det faktiskt lite tight, förvänta dig inte att förvara ett fodral med sin trippmonterad! Å andra sidan, för resten är den perfekt! För att ge er ett exempel, när jag går på ett bröllop förvarar jag två nakna D800, en D300 monterad med en 70-200 (2,8), en stor 24 1,4, en stor 50 1,4, min kobrablixt och ett tiotal batterier. Allt detta bara i huvuddelen. Sedan lägger jag in min 13" MacBook Pro (gammal modell), en 9,7" iPad, minneskort, externa batterier för bärbara enheter, stativ, etc.
27/01/2026
5
Wow, är den här väskan fortfarande så här bra? Axelremmen är av högsta kvalitet med bra stoppning, en slät struktur och ett massivt spänne. Spännet är av plast, ja, men det hjälper bara att hålla vikten nere. Det känns inte alls tunt eller billigt. När det gäller utsidan är ytterväggen gummerad, vilket gör den mestadels vattentät, men resten är egentligen bara vattentålig. De fyra dragkedjorna på toppen och baksidan har bra drag, vilket gör dem lätta att öppna och lätta att flytta runt på leden. Inga klibbiga fläckar någonstans. Jag skulle säga att den lilla tygfliken på sidan där axelremmen fäster (strax ovanför sidfickorna) döljer de två översta dragkedjorna när de är helt stängda. Det är egentligen ingen stor sak om du inte stänger facken hela vägen, och kanske till och med en säkerhetsfunktion för att förhindra att de öppnas väldigt lätt. Men det kan bli lite besvärligt om du snabbt vill komma åt facken. På tal om det, det luddiga fodret inuti huvudfacket är otroligt mjukt och fäster bra på de 4 medföljande kardborravdelare. Du kan i princip sticka dem var som helst inuti; men jag kan rekommendera att du gör det INNAN du lägger in något där. Det kan vara knepigt att försöka manövrera avdelare samtidigt som du håller i en redskap OCH trycker ihop väggarna. Jag har fått reda på detta av erfarenhet. Bäst att göra det rätt och en gång, så att du inte behöver göra det igen. De är snygga och stela också, så de håller riktigt bra. Vad gäller övriga facken har de bara nylonfoder, men det främre facket med gummerad utsida har fickor för batterier och extrakort. Det är tydligt att någon visste vad de gjorde när de designade den här väskan, och såg till att vattnet stannar där det inte ska. Jag älskar att de även färgkodade fickorna. Underbara grejer. Faktum är att det enda jag vill varna potentiella köpare för är placeringen av axelremmarna och remmarna. Till skillnad från en traditionell saxväska där toppen pekar upp och över, är den här både i sidled och pekar mot bäraren. Detta gör den självklart mer bekväm att bära, men lite besvärlig att försöka komma åt när den ligger på axeln eller till och med på golvet. Det är en intressant design som jag fortfarande vänjer mig vid, men den övergripande kvaliteten på väskan är värt det. Starka remmar, bra material, gott om förvaringsutrymme och en vacker, elegant look. Fem stjärnor LÄTT.
27/01/2026
5
Jag är en professionell fotograf och jag har varit på några fotograferingar nu där det har regnat och min andra väska skulle bli lite blöt men inget synd. Denna väska har dock hållit allt torrt och rent. Det har varit väldigt problemfritt med de olika facken inuti också. Jag behöver inte ha en annan väska för mitt stativ eller blixt eller batterier. Det är väldigt användbart och har gjort mitt liv så mycket enklare! Jag skulle starkt rekommendera denna väska till alla fotografer eller alla som behöver fack och en lättbärbar väska!
25/01/2026