• 1005
Alla betyg 4.9   43
5
Verkligen prisvärd för vad den kan göra. Jag använde dessa för att filma en undervisningsvideo för gravidfotografering där jag pratade och även om det tog lite tid att sortera volyminställningarna fungerade det perfekt!
26/01/2020
5
Det fungerar perfekt, lätt att använda.
13/01/2020
5
 Min dotter behöver en budgetvänlig lavaliermikrofon för att förbereda sitt filmprojekt, så jag väljer det här på grund av bra recensioner här. Lavalier-mikrofonen kom i bra förpackning och i välgjord. Det är verkligen lätt att använda och kan ställas in på några minuter även om du inte är proffs. Ljudkvaliteten är bra och med långt upptagningsavstånd. Min dotter använde den i över en vecka utan att klaga på det. Ett fynd till detta pris.
Budgetvänlig lavaliermikrofon Budgetvänlig lavaliermikrofon Budgetvänlig lavaliermikrofon
10/12/2019
5
Hej Jag har använt mikrofonen ett bra tag nu och bestämde mig för att skriva en recension om den! Den här mikrofonen är bara en otrolig teknik. Det är säkerligen en mikrofon som kan konkurrera och kanske slå de dyrare alternativen. Jag använde den här mikrofonen i en kyrka... alla vet hur det låter när någon pratar i en kyrka... allt är eko! På något sätt kom den här lågmikrofonen ut för att minska allt det där ekot och gjorde rösterna väldigt tydliga. Jag skulle definitivt rekommendera att plocka upp den här mikrofonen. En av de största fördelarna är den trådlösa anslutningen mellan kameran och mikrofonen. Ingen kabel behövs för att få professionell ljudkvalitet. En annan fördel är att du kan justera volymen mikrofonen plockar upp. Du kan justera detta för att få ännu bättre ljudkvalitet att arbeta med. Jag är alltid förvånad över kvaliteten k& f-konceptet för ut på marknaden. Produkterna är mycket prisvärda och håller hög kvalitet vilket gör beslutet väldigt enkelt för mig! Tveka inte en minut och välj att stödja produkterna från K&F koncept! Du kommer inte ångra det!
06/11/2019
5
Efter att ha läst recensionerna här köpte jag den här för att prova eftersom jag börjar göra träningsvideor och de trådbundna mikrofonerna känns bara besvärliga. Det här är min första bit av ljudkit som detta, så tänk på att dessa ord kommer från en icke-expert. Det finns inte mycket mer detaljer jag kan ge om innehållet i paketet som andra inte har gett, men det är allt där och tillräckligt för att börja sända och ta emot ljud för videoinspelning. Sändaren är specifikt en låda i bra storlek och kan bäras runt kroppen väldigt lätt. Jag testade detta med min partner och för det första var ljudet väldigt tydligt. Även utomhus en måttligt blåsig dag fanns det inga surroundljud/vind. Och det var inget väsande som beskrivits av några recensioner jag hade läst. För det andra, Jag gick cirka 60 meter bort (med en byggnad emellan) från mottagaren och den fungerade fortfarande felfritt. Det finns 6 olika förinställda UHF-kanaler på den, av vilka alla var väldigt tydliga och inte störde även om jag bor i ett befolkat område. För mig är det en rekommendation – jag är ingen audiofil, utan för att göra videor jag är väldigt imponerad
05/10/2019
5
Mikrofonen kom väl förpackad i en låda som också är användbar som ett fodral. Allt du behöver göra för att ställa in mikrofonen är att slå på den (batterier ingår inte) och se till att de är inställda på samma kanal. Jag märkte en liten mängd av statisk när den skruvas upp till högre volymer, men detta påverkar inte ljudkvaliteten på en normal nivå. De 2 medföljande mikrofonerna är användbara och klämman på baksidan av sändaren är också användbar. För priset är jag mycket imponerad av detta köp, och låter mil bättre än mikrofonen på kameran.
04/09/2019
5
 Jag gör några tv-nyhetsvideor och dokumentärer så jag behövde en trådlös lavaliermikrofon för att få ett bra ljud i intervjuerna. Eftersom jag hade en låg budget bestämde jag mig för att prova dessa, och de visade sig vara mycket bättre än jag förväntade mig. K&F M-8 kommer i en välfördelad låda som är lätt att montera och börja använda. Bra materialkvalitet och uppmärksamhet på detaljer som en extra mikrofonsvamp och en liten mikrofon att fästa direkt på sändaren. Längden på den lavaliermikrofonkabeln är idealisk, inte för lång. Lätt, lätt att använda, speciellt ovanpå kameran eller något annat fäste för blixtsko. Mycket bra att använda med kardan på grund av att den är lätt. Enheternas LCD-skärm är bra och visar batterinivå, kanal (har 6 olika) och volymnivån i mottagarenheten. Hittills har de alltid fungerat i de situationer jag använt väl, med lågt ljud, bra röstupptagning och inga störningar. Om du behöver fånga ljud från en annan enhet eller extern mikrofon finns en enkel knapp på sändaren för att växla från mikrofon till AUX. Jag rekommenderar att du köper en Black Fur Microphone Windscreen för blåsiga situationer utomlands och placerar lavalier-mikroen så nära intervjupersonens mun som möjligt. Om du behöver ansluta mottagaren till en kamera med endast XLR-ingång, köp bara ett miniuttag för xlr hankabel. Mycket lätt att ha med sig i ryggsäcken, snabbt och enkelt att montera. För priset är dessa mikrofoner mer än rekommenderade och viktiga för alla filmskapare. Jag rekommenderar att du köper en Black Fur Microphone Windscreen för blåsiga situationer utomlands och placerar lavalier-mikroen så nära intervjupersonens mun som möjligt. Om du behöver ansluta mottagaren till en kamera med endast XLR-ingång är det bara att köpa ett minijack för xlr hankabel. Mycket lätt att ha med sig i ryggsäcken, snabbt och enkelt att montera. För priset är dessa mikrofoner mer än rekommenderade och viktiga för alla filmskapare. Jag rekommenderar att du köper en Black Fur Microphone Windscreen för blåsiga situationer utomlands och placerar lavalier-mikroen så nära intervjupersonens mun som möjligt. Om du behöver ansluta mottagaren till en kamera med endast XLR-ingång är det bara att köpa ett minijack för xlr hankabel. Mycket lätt att ha med sig i ryggsäcken, snabbt och enkelt att montera. För priset är dessa mikrofoner mer än rekommenderade och viktiga för alla filmskapare.
25/07/2019
5
Mikrofonen är enkel och intuitiv att använda; när sändaren och mottagaren är påslagen ansluts omedelbart. När 3,5 mm-jacket är anslutet till din kamera är du redo att gå! Se till att du kontrollerar nivåerna på din kamera för att säkerställa att utgångsnivån är korrekt inställd på mottagaren (jag rekommenderar en nivå på mellan 4-6) och att ingångsnivån är korrekt inställd på din kamera. Detta tog först lite justeringar men jag bestämde snart de optimala nivåerna. Efter att ha använt den här mikrofonen både inomhus och utomhus är jag förvånad över kvaliteten på ljudet som den producerar. Det finns ingen fördröjning mellan sändaren och mottagaren vilket är utmärkt. Batterierna håller också väldigt länge (mottagaren och sändaren kräver totalt 4 x AA-batterier. Jag använde Duracell och batterinivån hade inte ändrats efter två hela dagars inspelning). Jag använde den här mikrofonen för att skapa en intervjubaserad video för jobbet och alla har berömt resultatet. Sammantaget är jag väldigt nöjd med detta köp!
23/06/2019
5
 Jag tänkte göra några youtube-videor utanför mitt rum, någonstans i ett trångt område, men jag var orolig för att ta med min kamera dit eftersom det är den enda jag har...då hittade jag den här mikrofonen. Kvaliteten är fantastisk! Absolut perfekt. Jag pratar inte om själva mikrofonen (missförstå mig inte, mikrofonen är fortfarande bra :D), jag pratar om de trådlösa portarna. Vi har provat över 30-40 meter och ljudkvaliteten var fantastisk! Den behöver bara 2x2 AA-batteri, och det är allt. Den har ett 3,5 domkraftshål, vilket är mycket användbart. Det är inte billigt men jag tycker att det är värt ett enda öre. Jag vill ge mer än 5 stjärnor men detta är max
19/06/2019
4
Riktigt bra produkt till detta pris.