• 858
Alla betyg 5   14
5
Måste kolla ränna. Isoleringsrör och krök tagna av elektriker. Kameran ansluten. Kameran tittade ut ca 3 cm längst fram i rörkröken. Takfönster öppnade och kamera med rör skjuts över taket till rännan. Ingen knäckning av den 5 m långa kameralinjen. Inget fumlande när du trycker över. perfekt bild. Rör roterade 180 grader med kamera och kontrollerade andra sidan av rännan. Allt perfekt.
K&F Concept dubbla kameror endoskopkamera, dubbelkamera dubbla linser 4,3 tum
23/07/2023
5
Under de senaste kraftiga regnen rann vatten in i vår källare. Jag misstänkte då ett regnvattenstuprör som går innanför en husvägg och vägde upp det: köp det eller har någon kommit direkt med utrustning? I det senare fallet är 200€ snabbt borta med resan, vilket jag själv var tvungen att ta reda på. Jag bestämde mig sedan för den här enheten med en dubbel kamera, vilket, som du kan se från exempelbilden, var det rätta beslutet. Du kan förstås inte styra exakt var kamerahuvudet är, just därför är den dubbla kameran till hjälp, för genom att vrida på kabeln får du något mer i fokus med sidokameran än med frontkameran. Du bör faktiskt alltid aktivera videoinspelningen direkt, för vid tveksamhet kan du spela in platser emellan som du inte längre kan nå/fokusera på i efterhand. Videorna sparas okomprimerade, vilket inte är något problem till en början eftersom minneskortet är tillräckligt stort. Om du vill skicka filmerna bör du sedan komprimera dem i efterhand med vanliga verktyg. Visst, det är inte en professionell enhet och bildkvaliteten på en stor skärm är bara måttlig. Men du kan inte förvänta dig mer i den här prisklassen. Men det räcker till exempel vid rörsprängning att få en första bild av problemet och sedan se var problemet ligger och om proffsen måste komma eller inte. Jag kan förstås inte säga något om hållbarhet ännu. Alla som måste använda något sådant dagligen är mer benägna att köpa en enhet i det mellersta tresiffriga intervallet. Allt som allt är jag väldigt nöjd och ger en tydlig köprekommendation!
Mycket bra endoskopkamera för privat bruk
18/07/2023
5
Jag bestämde mig för den här enheten eftersom jag ofta måste arbeta i en smutsig och oljig miljö under reparationer och därför inte vill använda min mobiltelefon för utvärdering. Operationen är väldigt enkel och självförklarande, slå bara på den och klicka dig igenom menyn. Det går att byta till tyska och allt som kan ställas in där är förståeligt. Enheten kan också enkelt manövreras med handskar. Autofokusen fungerar bra och ljusstyrkan på de två kamerorna kan justeras kontinuerligt med hjälp av hjulet uppe till höger, så ena handen kan styra kameran och den andra kan styra displayen. Foton/videor kan tas snabbt och enkelt när som helst med en knapptryckning. Växling mellan front- och sidokamera eller båda kan också väljas med ett direkt tryck på en knapp, även speglingen för att vända skriften åt rätt håll. Tillbehör som magnet, minneskort och USB-kabel ingår. Batteriet var halvfullt efter leverans så enheten kunde testas direkt efter leverans. Jag är helnöjd med endoskopkameran och kan rekommendera den utan förbehåll.
Bra valuta för pengarna, lätt att använda, bra kvalitet Bra valuta för pengarna, lätt att använda, bra kvalitet Bra valuta för pengarna, lätt att använda, bra kvalitet
03/07/2023
5
Bra produkt! Lämplig för inspektion av förbränningskammare. Minsta avstånd för att få en skarp bild är 5 cm, men även vid 2-3 cm är det fortfarande skarpt! SD-kort ingår. Foto- och videofunktion. Mycket smal, bara några få mm. Du kan komma vart som helst där. Kameradelens höljeskanter är något ogynnsamma. På grund av den kantiga cylindriska strukturen fastnar man snabbt. Speciellt när man drar ut. Det kan vara rundare. Annars: valuta för pengarna
Pris-prestanda TOPP!!! Pris-prestanda TOPP!!!
28/06/2023
5
Fantastiska HD-bilder. Använd den för MX i mina bilar och flygplan. Bilderna är från en Volvomotor. Ralcam-kikarsikten är mycket enkel att använda. Anlände med en laddning som varade ca 30 minuter på/av.
Stort utrymme för priset Stort utrymme för priset
25/06/2023
5
Detta endoskop är faktiskt inte jämförbart med de vanliga enheterna. Den mest uppenbara och största skillnaden mot andra (billigare) endoskop är den rörliga kameran (se video). Om du faktiskt vill titta in i ett mer komplext hålrum är detta bara helt lysande, ingen jämförelse med vanliga enheter. Jag har själv gjort allt på min bil i flera år, nu har jag kommit till en punkt där jag inte kan komma någonstans med min vanliga endoskopkamera. Det är otroligt användbart, speciellt när man undersöker cylindrarna. Jag har faktiskt inte hittat något negativt med kameran än, allt är precis som beskrivet på produktsidan: - Stor och riktigt bra display - halvstyv kamerakabel - 10 meter kabellängd (hittills alltid tillräckligt) - ansedd tillverkare - SD-kort medföljer - Laddning via USB-C - Flerspråkig meny - Mycket ljus LED-belysning - Temperatursensor upptill - Inte beroende av mobiltelefon eller appar på grund av intern display - Bra kamera Ett stort extra som inte nämns i beskrivningen: enheten har WLAN. Du kan ansluta din smartphone superenkelt trådlöst (appen för iPhone heter "AllScope"). Funktionerna omfattar bland annat en livebildsöverföring och att inspelningar kan ses och sparas direkt utan PC på mobilen (se skärmdump).
Helt genialiskt Helt genialiskt
23/06/2023
5
Endoskopkameran från K&F Concept kan flexibelt roteras genom vinkel och kan därmed ta livebilder från annars helt otillgängliga platser. Vattentålighet är överst på listan över krav här. Med IP67 bemästrar 4,3-tumskameran även vattenmotstånd med råge. De 8 LED-lamporna ser till att den vattentäta rörkameran (IP67) ger en väl upplyst videobild i ljuset. Priset på knappt 300 euro (per den 4 september 2022: 169,99 euro) är förvisso högt vid första anblicken, men när du väl har haft endoskopkameran från K&F Concept i bruk sparar du så mycket värdefull tid att köpet betalar sig snabbt. Om du till exempel har ett litet företag och regelbundet måste utföra reparationer på utrustning som är mycket svåråtkomlig, kommer du verkligen att njuta av denna endoskopkamera från K&F Concept.
30/03/2023