• 485
Alla betyg 4.9   123
5
Jag använder den anamorfa linsen från Moment och FilmicPro för att göra filmer med min iPhone. K&F 62 mm-filtret är mycket viktigt för att få den där filmiska looken när du fotograferar med 24 fps. Jag provade billigare ND-filter, men de hade vinjettering och dålig bildkvalitet. Med K&F-filtret är klarheten utmärkt och byggkvaliteten är stark och hållbar. Det medföljande fodralet håller filtret säkert. Detta ND-filter är mycket för pengarna och mycket bättre än andra sämre ND-filter jag har provat. Jag har inkluderat foton med samma kamerainställningar utan några filter, med ett billigt filter och med K&F-filtret. Jag har även inkluderat ett foto av installationen jag använder. Detta filter passar perfekt till den aktuella 62 mm filterhållaren. Detta är en spelväxlare för anamorfisk video, speciellt när du fotograferar utomhus. Jag kunde inte' inte vara nöjdare med K&F ND-filtret. Detta är utmärkt kvalitet och värde! Jag rekommenderar det verkligen!
Must buy ND filter for video! Must buy ND filter for video! Must buy ND filter for video! Must buy ND filter for video! Must buy ND filter for video!
07/12/2022
5
Produkten mycket väl förpackad. Förvaringslådan är väldigt praktisk. Produkten verkar mycket solid, ringen roterar korrekt, ingen optisk deformation eller färgning. jag rekomenderar
Bra kvalitet, attraktiva priser Bra kvalitet, attraktiva priser
03/11/2021
5
Perfekt för mina behov. Jag filmar mycket utomhus och eftersom jag inte kan ändra min slutartid blir bilder oftast överexponerade när jag har min bländare vidöppen. Jag har använt detta Nd-filter från minimum till maximum och bilden är fortfarande klar och skarp. Passar min Sony 24-70 g master perfekt
03/11/2021
5
Perfekt, justeringen är mycket progressiv och praktisk, ingen kromatisk aberration, skärpan bevaras. Kort sagt, inget att säga, det är ett viktigt och mycket mångsidigt verktyg som är tillgängligt för alla. Jag rekomenderar.
Ett oslagbart värde för pengarna Ett oslagbart värde för pengarna
25/10/2021
5
Filtret ändrar inte färgerna och det finns inga sällsynta vinjetter (det berömda X). Den har ett stopp vid minimum och maximum och markeringar för att fixera intensiteten, även vid maximum ger inte vinjettering. Filtret är inte särskilt stort men det är bättre att sätta motljusskyddet först på objektivet.
Vinjetteringsfritt och mycket skarpt filter
23/10/2021
5
Jag fick det här filtret för att fotografera med lång exponering, som att fotografera vattenfall och bäckar för att långsamma slutarhastigheten och jämna ut grovt vatten. Det fungerade väldigt bra. Jag fotade också en väldigt spektakulär solnedgång med den och återigen fungerade det riktigt bra. Det enda lilla negativa för mig var en blåaktig färgskala när jag fotograferade i vatten. Detta togs enkelt bort i redigeringen, så det är inte så illa. Jag rekommenderar starkt detta filter. Utmärkt värde.
Det är verkligen värt det... Det är verkligen värt det...
20/10/2021
5
Jag gillar det här filtret perfekt för foto och video. Men vid 10 mm på min 80D crop-sensor kastar den en skugga ovanför. om jag zoomar in lite som 14mm så försvinner det. NO X, ingen färgskala. Utmärkt filter... Som annonserats. och snyggt bygge...
17/10/2021
5
Det är ett måste i din kameraväska och för en bråkdel av kostnaden för andra märken av variabla ND-filter. Hittills har jag testat den med flera objektiv och 3 olika kameror med hjälp av stegringar i svagt ljus och fullt dagsljus, låg ND2 ner till DN32 och hittills har jag inte sett något X-mönster. Ett stort problem med många variabla ND-filter, även de dyraste. Färgsättningen är också obetydlig men som ALLA sämre ND-filter kommer det att finnas färgskalor, till och med en $500 kommer att ha någon form av färgskala, återigen till en bråkdel av kostnaden för att ha en knappt märkbar färgskala, eller åtminstone en som inte kan korrigeras enkelt i LR nuförtiden, Jag fotograferar med Sonys spegellösa system och varje objektiv jag fotograferar med på min fullformatskamera har en gänga på mindre än 77 mm och vinjettering är inte längre ett problem vid något filterområde och vid vilken brännvidd som helst på objektivet och jag har fotograferat grejar MYCKET med min sony. Ovan är några av bilderna jag tog med filtret, inklusive min Canon 5D-serie och min Sony A7R-serie. De första 3 är från min Canon och de andra 3 är mitt Sony-objektiv och jag har fotat det här MYCKET med min Sony. Ovan är några av bilderna jag tog med filtret, inklusive min Canon 5D-serie och min Sony A7R-serie. De första 3 är från min Canon och de andra 3 är mitt Sony-objektiv och jag har fotat det här MYCKET med min Sony. Ovan är några av bilderna jag tog med filtret, inklusive min Canon 5D-serie och min Sony A7R-serie.
Use this Use this Use this Use this Use this Use this
28/09/2021
5
Jag älskar det här filtret! Jag har den på ett 24-105 objektiv som jag i stort sett börjat använda exklusivt förutom några andra objektiv här och där. Jag brukade fotografera med en Sony FS5 hela tiden, och dess ND-filter var ungefär på den nivån. Den första skärmdumpen är något färggraderad, och den andra skärmdumpen är oklassad och är från en annan kamera. Jag tycker inte att du ska jämföra de två. Det viktiga för mig är att visa mångsidigheten du får med dina bilder.
23/09/2021
5
1. Om du kör den på din kamera blir dina små blixtar väldigt kraftfulla. 2. Jag använde den för en 30 sekunders exponering vid max ND och fann att x var på bilden. maximalt mörker. 3. Jag kommer att köpa allt annat från dem. Kvaliteten på detta verktyg för mig som professionell fotograf är perfekt. Den kommer till och med med ett cirkulärt fodral att förvara i fickan när du inte behöver det. 4. Det är också bra på objektivet när du använder din DSLR för videoarbete! Det är så mycket lättare att snurra runt filtret för att justera exponeringen istället för att pilla med F-stoppet eller slutartiden. Bottom Line...den här saken är användbar och vilket fynd. Jag har använt mycket dyra neutrala densitetsfilter tidigare och det är bättre än dessa. De 30 sekunder långa poserna är så roliga...köp det och spela! Det är väldigt roligt att använda.
Denna produkt är mycket mångsidig.
07/09/2021